DIY inspiratieboekje

 

 

 

DIY (3)2

 

Laatst kreeg ik ineens het idee om alle DIY”s die ik nog wil gaan maken in één boekje te plakken. Natuurlijk kun je ook  plaatjes van de DIY’s online opslaan, maar persoonlijk vind ik het leuker om het in een boekje te doen. Zo kun je het altijd er even bij pakken en erdoor heen bladeren.

DIY (5)2

Op de foto hierboven kun je zien wat je nodig hebt om dit ‘inspiratieboekje’ te maken.

  • Een notitieboekje (Ik heb deze gekocht bij de Hema voor ongeveer 2,50)
  • Plakband
  • Een schaar
  • Plaatjes en foto’s van de DIY’s
  • Een printer om de plaatjes uit te kunnen printen

DIY (16)2DIY (17)2

Hierboven zie je de plaatjes die ik heb uitgeprint voor in het inspiratieboekje. Het zijn er vrij veel omdat ik vaak DIY’s bewaar als ik ze tegenkom. Maar ik vind het fijner om het in een boekje te hebben in plaats van online.

DIY (21)2DIY (24)2

Vervolgens ga je de plaatjes allemaal uitknippen. Als je daarmee klaar bent kun je ze netjes neerleggen zodat je voor de volgende stap een handig overzicht hebt. Maar het kan ook gewoon zoals ik het op de tweede foto heb gedaan.

DIY (26)2

Vervolgens ga je kijken waar je de plaatjes wil hebben, hoe je het gaat indelen en gaat opplakken. Ikzelf heb het op kleur gedaan, aan beide kanten een plaatje waarvan de kleuren bij elkaar passen.

DIY (34)2DIY (32)2

Na het opplakken van de plaatjes kun je erbij schrijven hoe je het wil gaan maken of juist wat je leuk vindt aan de DIY. Ik heb ook nog washi tape gebruikt om het te versieren.

Nu weet je hoe je een inspiratieboekje kan maken. Je kunt natuurlijk ook in plaats van DIY’s ook er gewone inspiratieplaatjes, quotes of verhalen in doen. Wat jou maar leuk lijkt. Veel plezier met het maken ervan en hopelijk heb ik je kunnen inspireren!

 

 

Follow my blog with Bloglovin

9 gedachtes over “DIY inspiratieboekje

  1. Notitieboekjes maken het leven zoveel leuker, haha! Ik schreef er ooit een blogje over. Mocht je geïnteresseerd zijn, dan moet je even ‘notitieboek’ in mijn zoekbalk in typen. Ik zit nu trouwens al een tijdje op je blog rond te sneupen en vind echt dat je het allemaal super leuk doet! Je hebt er een volger bij!

Geef een reactie

