Prettybox maart 2014

Prettybox (3)2

Ongeveer 1x per jaar heb ik een abonnement van 3 maanden op de Glossybox. Dit kost 14,95 per maand. Hoe langer je abonnement is, hoe voordeliger het zal zijn. Elke maand ontvang je dan een box met 5 producten. En elke keer is het een verrassing wat er in de box zit, dat maakt het extra leuk!

Nu heeft Waat Media BV de activiteiten van de Glossybox overgenomen. Ze hebben niet de merk- en domeinnaam gekocht vandaar dat het nu Prettybox heet. Als je al een abonnement had op de Glossybox wordt je nu automatisch klant bij de Prettybox. Indien je dat niet wou kon je binnen 7 dagen opzeggen. Maar ik heb niet opgezegd, want ik vind het erg leuk om elke maand een leuke box vol verrassingen te ontvangen!

Prettybox belooft het volgende:
”Elke maand stellen wij met zorg een box samen met 5 prachtige beauty producten. De producten zijn fullsize of miniaturen en altijd van goede merken.”

Dat klinkt hetzelfde als de Glossybox, dus dat moet goedkomen. Vol verwachting maakte ik dus ook de eerste Prettybox open.

Prettybox (4)2

Het eerste wat je ziet als je de box openmaakt, een briefje met daarop welkom! De Glossybox was ook (bijna) altijd lichtroze en had een leuke strik aan de binnenkant. Dus ze zetten de box op een leuke, vertrouwde manier voort.

Prettybox (13)2Prettybox (15)2

Als eerst vind je twee briefjes in de box. Links een briefje met een welkomst en informatie. Wat mij vooral opviel aan dat briefje is, dat ze erg enthousiast zijn. Op het briefje staat ook wat je in de eerste Prettybox kan verwachten, namelijk 6 fullsize beauty producten! Rechts kun je zien welke producten dit zijn en wat de oorspronkelijke prijs is.

Prettybox (17)2

De box ziet er kleurrijk uit. Let’s begin!

Prettybox (25)2

Het eerste product wat mij opviel was deze Body Mist van Blond Amsterdam. Body Mist is een populair beautyproduct. Het is een soort lichte parfum die je op je lichaam kan sprayen. De verpakking ziet er schattig uit. De geur heet ”relaxing fig & heavenly honey”. De vijg die je getekend ziet op de verpakking, is ook het eerste wat je ruikt als je de Body Mist opspuit. Het ruikt fris en zoet. Voor in de lente en zomer lijkt dit mij een fijn product! Prijs:  €12,95 / 250 ml

Prettybox (29)2

Het volgende product is van Maybelline en heet Colorsensantional Lipstain. De lipstain is gemaakt met pigmenten op waterbasis, bessen nectar en vitamine C. Hij heeft een matte afwerking op je lippen. Volgens de omschrijving voelt hij fris en licht aan op je lippen.

Prettybox (32)2 Prettybox (36)2

De lipstain lijkt erg op een stift, wat handig is om het precies aan te kunnen brengen. Ik heb op mijn hand een dikke swatch gemaakt en de andere is meer met de punt. Dit is de kleur ”180 wink of pink”. Ik vind het een mooie kleur, maar op mijn lippen vond ik het droog aanvoelen. Zelf zou ik heb niet kopen als ik het tegen kwam in de winkel.  Prijs: €10,95

Prettybox (38)2Prettybox (41)3

Op het eerste gezicht begreep ik niet echt wat dit was. Het zijn (nep)schijfjes sinaasappel, die je op je gezicht kan doen. Het is een gezichtsmasker van Hawaiian Gold genaamd Orange Facial Treatment. De schijfjes voelen vochtig aan en zijn heel dun. Ze ruiken ook ontzetten naar sinaasappels (vrij logisch). Volgens de omschrijving verfrist en hydrateert dit masker je huid. De verpakking is hersluitbaar en er zitten vrij veel in dus waarschijnlijk kan je hier 2 á 3 keer meedoen. Maar je kan ze niet hergebruiken. Prijs: €1,99

Prettybox (53)2 Dit is een felrode nagellak van Revlon. Ik ken de nagellakjes van Revlon eigenlijk niet, dus ik ben benieuwd naar de kwaliteit en hoe lang hij blijft zitten. Volgens de omschrijving heeft het lakje een gepatenteerde formule met ‘ingebouwde’ topcoat. Daarnaast zou de nagellak binnen 60 seconden drogen en heeft het een schitterende glans. Ik ben benieuwd hoe deze nagellak me gaat bevallen! Dit is de kleur ‘510 Fire’. Prijs: €9,99 / 14,7 ml

Prettybox (55)3 Prettybox (60)2

Het volgende product is van Bourjois en heet Mineral Matte Brush. Het is een kleine, zachte kwast die je kun gebruiken voor het blenden van je foundation en blush. Het zijn echte natuurlijke haren waarmee je een perfecte en natuurlijke afwerking krijgt, volgens Bourjois. Om te laten zien hoe groot hij is, heb ik even een foto ernaast gezet waarbij ik hem vasthoud. Ook hiernaar ben ik benieuwd hoe hij gaat bevallen. Prijs: €11,95

Prettybox (64)2 Prettybox (69)2

Last but not least: Calvin Klein – Tempting Glimmer Sheer Cream Eyeshadow. Dit is de kleur ‘sheer nectar’. De textuur is creamy en smeert goed uit. Calvin Klein belooft dat hij langdurig blijft zitten, zonder uitloop of vervaging van de kleur. Op de swatch zie je hoe de kleur is, romig en glanzend. De swatch is in zonlicht gemaakt. Ik vind het een prachtige kleur en ben er heel blij mee! Prijs: €15,00

Prettybox (74)2Dit was de eerste Prettybox! Over het algemeen ben ik wel tevreden over de box. Nog even samengevat is dit wat erin zit:

  • Blond Amsterdam – Body Mist €12,95 / 250 ml
  • Maybelline – Colorsensational Lipstain €10,95
  • Hawaiian Gold – Orange Facial Treatment €1,99
  • Revlon – Top Speed Fast Dry Nail Enamel €9,99 / 14,7 ml
  • Bourjois – Mineral Matte Brush €11,95
  • Calvin Klein Tempting Glimmer Sheer Cream Eyeshadow €15,00

Wat ik wel erg vind, waar ik later achter kwam, is dat veel producten hiervan uit de handel zijn. De facebook van Glossybox/Prettybox staat vol met klachten daarover. Veel mensen zeggen dat hun producten over datum zijn of heel oud. Velen zeggen hierdoor nu ook op. Als dit inderdaad zo is, vind ik dat erg zonde! Zelf weet ik niet of de producten uit mijn box ook heel oud zijn of over datum, maar dat ga ik wel even checken.

 

Link naar de facebookpagina: https://nl-nl.facebook.com/GlossyBox.nl
Voor meer info over de Prettybox: http://prettybox.nl

 

4 gedachtes over “Prettybox maart 2014

  1. Wat een leuke inhoud. Vooral de bodyspalsh van Blond lijkt me fijn! Hmm wat slecht dat ze er misschien oude producten hebben ingedaan. Hopelijk zijn al jouw producten nog goed! Liefs Svenja.

    • Ik heb het nog gecheckt, een paar producten zijn niet meer te koop, dus helaas zijn die waarschijnlijk oud. Maar alles was wel ongeopend dus ik kan ze nog wel gebruiken gelukkig 🙂

  2. Pingback: 100 blogposten geplaatst! – terugblik |

Geef een reactie

