Review: KICKS Spray Cleaner for Makeup Brushes

Kwastenreiniger (3)  
Ik gebruik graag kwasten om m’n makeup mee op te doen. Dagelijks worden ze dus gebruikt. Het is belangrijk om je kwasten minimaal ongeveer 1x per week te wassen. Het lukt mij niet om het zovaak te doen, meestal was ik ze 1x per maand. Niet erg goed voor de huid en onzuiverheden. Ik zag al eerder brush cleansers van andere merken. Dus toen ik deze Spray Cleaner for Makeup Brushes van KICKS in Zweden zag, kocht ik hem.
Kwastenreiniger (5)
De spray heeft een simpele maar mooie verpakking. Op de achterkant staat de gebruiksaanwijzing in het Zweeds en Engels. ”Spray brush lightly and dry with a clean towel. Repeat as required.” Dus je moet gewoon een beetje sprayen op je kwast en dan met een keukenpapiertje drogen. Klinkt vrij makkelijk. 

Ik ben trouwens niet echt tevreden over de ingrediënten. Die bestaan namelijk voor een groot deel uit alcohol. Dit zag ik zonet pas, maar heel erg is ook weer niet. Volgende keer koop ik gewoon eentje met betere ingrediënten. Voor nu is deze prima.

Kwastenreiniger (13)Veel kwasten heb ik niet, maar veel meer dan dit heb ik ook niet nodig. Wel wil ik nog een kwastenset van Real Techniques, maar goed dat is een ander verhaal. Toch vind ik het belangrijk om ze te reinigen. Dit zijn mijn kwasten voordat ze zijn gereinigd. Vooral aan mijn foundation kwast (helemaal rechts) kun je zien dat, ik ze niet vaak genoeg was. Oeps, haha.

Kwastenreiniger (21)Kwastenreiniger (23)
Sprayen maar! Ik begon met mijn stipple brush waarmee ik mijn foundation aanbreng. Zoals je ziet is deze verkleurd door de foundation, hij was namelijk wit. Één keer per maand is niet genoeg voor een kwast waarmee je vloeibare foundation aan brengt. Gelukkig bestaan er dus producten zoals dit. 

Kwastenreiniger (27)
En dit is het resultaat, veel witter! De spray doet zijn werk goed, er kwam behoorlijk wat foundation vanaf.

PicMonkey Collage PicMonkey Collage2 PicMonkey Collage3Hierboven zie je de resultaten bij m’n andere kwasten. Je ziet bij deze kwasten op de foto’s niet veel verschil, maar in het echt wel. Dit komt waarschijnlijk doordat, ze allemaal donker gekleurd zijn. De kwasten voelen na gebruik schoner en zachter. Mijn eyeliner kwastje was eerst hard (door de opgedroogde eyelner) en nu is hij weer zacht.

 

De spray doet zijn werk prima en ik ben tevreden. Deze Spray Cleaner van KICKS kostte 59 kronen, dat is omgerekend 6,49 euro. KICKS zit voor zover ik kan vinden alleen in Zweden. Wel heb je in Nederland ook gewoon brush cleansers van verschillende merken:

mac+cleanser

 

Hoe vaak maak jij jouw kwasten schoon?

2 gedachtes over “Review: KICKS Spray Cleaner for Makeup Brushes

Geef een reactie

