DIY: Salontafel decoratie

P1090869

Wij hebben sinds kort een nieuwe salontafel, daar hoort natuurlijk mooie decoratie op. Dus zijn mijn moeder en ik gisteren naar verschillende winkels geweest om mooie decoratie spullen te verzamelen. Uiteindelijk heb ik daar een pastelkleurig decoratiestuk van gemaakt. Lees verder voor inspiratie en hoe je een salontafel decoratiestuk maakt.

P1090844
We zijn naar de Leen Bakker, Xenos, Blokker, Kringloopwinkel, een bloemenwinkel en de Woonboulevard geweest. We begonnen met het kopen van een dienblad om daar mooie decoratie op te zetten. Ik kwam op het idee om stolpen op het dienblad te zetten, dat staat zo leuk! Verder wouden we leuke frisse kleurtjes zoals pastelkleuren.
PicMonkey Collage
Even op een rijtje waar we alles hebben gekocht:
Blokker: dienblad en 3 kleine mintgroene en blauwe kaarsenhoudertjes
Xenos: stolpen en decoratiestenen
Kringloopwinkel: roze kaarsenhouders, flessen en de witte roos
Woonboulevard/Riverdale: nepbloemen en witte kaarsenhouder
Bloemenwinkel: Oasis

Eerst maakte ik de Kringloopvondsten schoon. Daarna ging ik een bekijken waar wat ging staan. Na een beetje oefenen had ik het bedacht en ging ik aan de slag met het DIY-gedeelte.

PicMonkey Collage2
1. Dit kaarsenhoudertje hebben we gekocht bij Riverdale. Wat is ie leuk hè?

2. Hij schijnt een beetje door, dus vandaar dat ik er eerst een papiertje indeed.

3. Daarna de oasis in de goede vorm en grootte gesneden.

4. Een deel van de nepbloemen heb ik een stuk korter geknipt om ze vervolgens…

5. .. in de oasis te steken! Op deze manier creeër je een lief klein boeketje die je helemaal naar je eigen smaak kan aanpassen.

6. Done! Een mooi pastelkleurig boeketje voor onder één van de stolpen.

P1090880P1090873
Ik vind stolpen echt prachtig en bijzonder. Onder de andere stolp heb ik een blauw kaarsenhoudertje met een witte roos gedaan.

P1090882P1090879P1090875P1090891
Verder heb ik de rest van de items gewoon neergezet. Op zo’n manier dat de kleuren wat door elkaar gaan: pastelroze, mintgroen en lichtblauw. In de flessen zitten ook nepbloemen. En op het dienblad heb ik de decoratiestenen verspreid en de overgebleven nepbloemetjes verstrooid. Het geheel staat fris, lenteachtig en vooral erg leuk!

PicMonkey Collage

Wat vind jij van het resultaat?

Deze blogpost sluit eigenlijk aan op mijn ”50 euro decoreer challenge” maar, ik heb daar helaas te weinig tijd voor. Dus vandaar dat dit het enige vervolg op dat artikel is.

 

13 gedachtes over “DIY: Salontafel decoratie

  1. Pingback: 100 blogposten geplaatst! – terugblik |

Geef een reactie

