Simpel & gezonde ontbijt, lunch en snack ideetjes

IMG_20140519_1621322
Als vervolg op mijn ‘Weet jij precies wat je eet?’ reeks heb ik vandaag een blogpost over wat je wél gewoon kan eten. Zelf ben ik al een lange tijd bezig met zo gezond en bewust mogelijk eten. Ik probeer alle bewerkte en ongezonde producten uit de supermarkt voor gezondere varianten vervangen. In deze blogpost heb ik een simpel ontbijt idee, een lunch en een snack idee. Ze zijn allemaal vrij normaal, dus je hoeft geen ingewikkelde producten in huis te halen. Dit is dus handig voor ”beginners” die natuurlijker en gezonder willen eten.

Het is niet zo dat ik alleen nog maar 100% gezonde dingen eet want, je hoeft jezelf niet alles te ontzeggen wat niet gezond is. Ik probeer de 80-20 regel aan te houden. 80% van wat je eet is gezond & zo natuurlijk mogelijk en 20% eet je wat je wilt. Dus als ik bijvoorbeeld ontbijt met havermout, lunch met een salade en een groenteschotel als avondeten eet, dan mag ik best wel een bakje chips of chocolade tussendoor.  Ik leef dus niet op smoothies, salades en groente, maar eet toch nog gezond.


Ontbijt
IMG_20140510_085313
Als ontbijt eet ik graag Griekse Yoghurt met banaan, rozijnen en kaneel. Dit is snel en makkelijk klaar te maken en smaakt heel erg goed. Het vult ook goed en je raadt het al: het is gezond. Hierboven zie je een versie zonder de rozijnen en banaan, want de bananen en rozijnen waren op. Maar ook dit smaakte goed! Easy peasy lemon squeezy, right?

Lunch
IMG_20140519_162132
Wraps zijn zo handig om in huis te hebben!  Je kan er van alles op doen en het naar jouw smaak aanpassen. Ik eet geen vlees, dus deze variant met roomkaas, mozzarella, komkommer, ketchup en pittige kruiden is perfect voor mij. Mozzarella en komkommer is een lekkere frisse combinatie. de ketchup voegt nog wat smaak toe en zelf houd ik wel van pittig dus vandaar de kruiden. Yum!

Snack
IMG_20140506_153042
IMG_20140517_150718
Okay, fruit als snack is wel heel simpel. I know, maar het is wel erg lekker én gezond. Normaal greep ik naar koekjes als ik zin had in een zoete snack, nu pak ik liever een banaan, aardbei of meloen. Als je ontbijt met fruit en het ook 1x per dag als snack eet, zit je op de goede hoeveelheid.

Dit waren mijn simpele maar gezonde ontbijt, lunch en snack ideeën voor deze keer. Ik heb nog veel meer gerechtjes en recepten die ik graag eet. Dus mochten jullie dit vaker willen zien, dan hoor ik dat graag!

Wat is jouw favoriete (gezonde) snack?

6 gedachtes over “Simpel & gezonde ontbijt, lunch en snack ideetjes

  1. Leuk, ik heb nog een paar wraps over van gister, dus ga die lunch morgen eens proberen. Chill dat je ook vegetariër ben, kan ik gewoon al je recepten gebruiken!

Geef een reactie

