Uit de comfortzone: aantal doelen bereikt

PicMonkey Collage
Een paar weekjes terug schreef ik over uit de comfortzone komen, klik hier voor die blogpost. Ik leg erin uit dat ik bezig ben met uit mijn veilige comfortzone komen. En tot nu toe gaat het goed! Lees verder voor mijn persoonlijke doelen die ik heb bereikt tot nu toe.

10401791_643557379055896_519068156_n

Minder makeup/makeuploos
Eerst durfde ik niet zonder eyeliner en mascara naar buiten. Nu bouwde ik m’n eyeliner af en heb ik laatst een dagje alleen maar mascara gedragen. Eigenlijk is dit een vrij simpel voorbeeld. Maar als je het zo gewend met om altijd eyeliner te dragen, voelt het een beetje kaal zonder. Toch ben ik blij dat ik nu weet dat het ook af en toe niet hoeft. Verder heb ik een makeuploze foto geplaatst op instagram, vanwege de actie van Mascha van Beautygloss. Mascha heeft een actie bedacht (dit deed ze vorig jaar voor het eerst) om met z’n allen een keer een selfie zonder makeup te plaatsen. Het zit in onze maatschappij zo vastgeroest dat vrouwen makeup nodig hebben om mooi te zijn. Dit is niet zo! Vandaar de hasthtag #nomakeupbeautygloss

tumblr_mfsxggMOsd1qlh7ovo1_500
Shortje aan naar school

Alweer iets waarvan je misschien denkt van: ”Waarom zou je dat niet durven?” De doelen die ik heb bereikt voor mezelf, zijn persoonlijk. Ik twijfelde over een short aandoen, vanwege mijn striae. Ik heb het vooral veel op m’n bovenbenen, dus dat zie je niet tijdens het dragen van een short. Maar ik heb ook striae bij m’n knieën, dat zie je dus wel. Maar ach, eerst maakte ik me hier druk over. Nu weet ik wel beter, heel veel vrouwen hebben er last van. Het is (helaas) normaal en veel voorkomend. Dus waarom zou ik mezelf dan beperken qua wat ik aandoe?

tumblr_mt6yp5xwtW1ry4u8co1_500Bron

 

In m’n eentje shoppen
Niet iets wat ik niet durfde, maar wel iets wat ik niet snel zou doen. Meestal als ik na school even de stad in moet, gaat een vriendin mee. Wanneer geen vriendin kon, ging ik niet. Waarom niet? Ik denk omdat, ik het niet gewend ben om alleen te gaan shoppen. Maar het kan prima. Ik zag heel veel meiden precies hetzelfde doen. Daarbij heb je minder tijdverlies (door wachten bij passen op een ander), kan je zelf bepalen naar welke winkels je wilt en het is ook wel even fijn om op jezelf te zijn.

Drie persoonlijke doelen die eigenlijk helemaal niet zo spectaculair zijn, maar dat hoeft ook niet. Het gaat erom dat je beetje bij beetje nieuwe dingen probeert, dingen doet die je eerst niet durfde en uit je comfortzone komt. Ik heb nog steeds een aantal dingen op mijn lijstje staan om te gaan doen. Dat zijn dingen die wel wat anders zijn en minder met uiterlijk te maken hebben. Mochten jullie daar over een tijd iets over willen lezen, dan hoor ik dat graag.

Wat heb jij in de afgelopen weken gedaan om uit je comfortzone te komen?

10 gedachtes over “Uit de comfortzone: aantal doelen bereikt

  1. Ik heb precies hetzelfde gedaan met mijn eyeliner! Ik droeg het echt åltijd, en nu zit ik precies een week zonder en moet ik nog steeds eraan wennen als ik mezelf in de spiegel zie!

  2. Heel mooi hoe je voor jezelf deze doelen hebt gesteld. En wat voor de één een piece of cake is, is voor de ander grensverleggend. Heel knap dat je je doelen hebt bereikt! Goed gedaan. Ik vind het ook altijd nog wel lastig om uit mijn comfortzone te stappen :$ Liefs!

  3. Ik vind dat shortje met die trui echt super leuk staan!
    ps: dank je wel voor je oplettende reactie, ik heb de post aangepast zodat je kunt zien waar je de items kunt kopen! Liefs x

  4. Goed van je dat je dit doet! Het lijkt voor anderen misschien heel gewoon, maar voor jou kan dit echt een ‘ding’ zijn. Ik probeer ook steeds meer mezelf te zijn en dingen te doen die ik graag wil doen maar eigenlijk niet durf. Als ik dan zoiets hebt gedaan voel ik me echt heel goed. Ben benieuwd welke dingen je de komende tijd nog gaat doen.

    • Dankjewel! Je omschrijft het precies goed. Het gaat allemaal in kleine stapjes, in één keer in het diepe springen werkt namelijk niet met dit soort dingen. Ben benieuwd wat voor dingen jij ‘overwint’. Ik hou je op de hoogte 😉

  5. Pingback: What would you do if you had no fear? |

Geef een reactie

