Enjoy the little things

tumblr_m00q4diaPr1qdvl6oo1_400
Wanneer je geniet van de kleine dingen in het leven, waardeer je alles ook meer. Een klein ding om van te genieten kan al zijn, knuffelen met je kat of even lekker relaxen. Af en toe stil staan bij deze fijne momenten kan je gelukkiger maken, optimistischer en dankbaarder voor alles wat je hebt. In deze blogpost lees je een paar van mijn persoonlijke voorbeelden en een tip over een leuke challenge die dit motto versterkt.

Enjoy the little things
Hoewel deze quote misschien een beetje cliché klinkt, is het wel waar. De meeste mensen hebben het vaak druk en vergeten om te genieten. Het is belangrijk om in het ‘nu’ te leven en om te genieten van het moment. In elke dag heb je wel een fijn of gelukkig moment en het is belangrijk om daarbij stil te staan. En daarbij: hoe goed hebben wij het eigenlijk in Nederland? Het is niet iets kleins om altijd een dak boven je hoofd, schone kleren, voedsel te hebben en naar school kunnen gaan. Dat is iets wat wij vanzelfsprekend vinden, maar dat is het niet in andere landen. Daarom is het belangrijk om bij dit soort dingen stil te staan.

tumblr_mhdijtOrZO1rb51aro1_500

Persoonlijke voorbeelden
Afgelopen donderdag werd ik zo fijn wakker. Een paar minuten voor de wekker deed ik mijn ogen open. Ik voelde me uitgerust en ontspannen. En dat gewoon op een schooldag. Normaal word ik namelijk met moeite wakker en heb ik vaak last van een droge keel. Ik vond het wel een bijzonder moment, aangezien ik niet eerder of later naar bed ging dan normaal.

Eergisteren kwam er een blogpost online met een DIY over hoe je tekst op een shirt zet. Dit deed ik samen met mijn oma, dus daar ben ik ’s ochtends heengegaan. Ik zie m’n grootouders ongeveer 1 keer in de 2/3 weken, want ze wonen iets verder weg. Als ik ze dan zie, geniet ik altijd van de leuke familie momenten. Dus toen ik er eergisteren was, vond ik het ook erg gezellig. Samen met oma lunchen in het zonnetje, samen de hondjes even uitlaten en samen knutselen en creatief bezig zijn.

Beide voorbeelden die ik laatst had, zijn kleine momentjes waar ik van kan genieten. Door deze momenten waardeer je meer in het leven en ben je vaak ook gelukkiger. Dit komt omdat je dan kijkt naar de positieve kleine dingen in plaats van de negatieve dingen. Eerst zocht ik bewust naar fijne momentjes en dacht ik er over na. Nu denk ik er automatisch als er iets leuks is of als ik ergens van geniet.

tumblr_mb8a9ptMj81r8k5uso1_500

Tip: 100 happy days challenge
Ook een leuke tip is om de ‘100 happy days challenge’ te doen. Dit is een challenge waarbij je iedere dag een foto maakt van een fijn moment, iets waar je van geniet of iets wat je gelukkig maakte. Het kan een foto zijn van een bos bloemen, een dagje uit, lekker relaxen op de bank, fijne momenten met vrienden of famillie. Alles kan! Dat is het leuke aan deze challenge. En daarbij heeft het ook nog eens heel veel voordelen als je deze challenge doet. De site zelf zegt de volgende voordelen: mensen…. ontdekten wat hen iedere dag gelukkig maakte,  waren iedere dag beter gezind, kregen meer complimentjes van andere mensen, beseften hoe gelukkig ze zijn met het leven dat ze hebben, werden optimistischer en verliefd werden tijdens de uitdaging.

Voor meer informatie over deze challenge kun je kijken op: http://www.100happydays.com/nl

tumblr_n6bff1I8mv1rhm9keo2_250
Al doe ik deze challenge al soort van automatisch, aangezien ik altijd naar de positieve en leuke momenten kijk. Maar om het vast te leggen lijkt me nog leuker, dus ik ga ook beginnen met deze challenge. Als je hem hebt afgerond, kun je een boekje met jouw 100 happy days foto’s erin ontvangen. Hoe leuk is dat?

Geniet jij van de kleine dingen?

8 gedachtes over “Enjoy the little things

  1. Pingback: Enjoy the little things – momenten |

  2. Pingback: Enjoy the little things – momenten #2 |

  3. Pingback: Mijn 5 favoriete blogposten uit 2014 |

  4. Pingback: Enjoy the little things #3 |

Geef een reactie

