3 albums waar ik graag naar luister

largeBron foto

Via Spotify en Youtube luister ik graag naar muziek en verschillende albums. Er zijn een aantal albums waar ik heel vaak naar luister, maar die ik niet zat word. Ik luister heel veel verschillende muziek: van Lana del Rey tot the Neighbourhood. In deze blogpost zie je welke dat zijn & kun je er gelijk naar luisteren!


Artic Monkeys is een indierockband die ik een tijdje geleden tegenkwam op Spotify. Het eerste nummer wat ik van hun hoorde was ”R U Mine?” en ik vond het gelijk geweldig. Voordat ik hun liedjes tegenkwam, had ik nog nooit van ze gehoord. Maar man, wat maken zij goede muziek. Ik zou Artic Monkeys heel graag een keer live willen zien & horen spelen. Het album hierboven heet AM en komt uit 2013. Mijn favoriete nummer op dit moment uit dit album is ”I wanna be yours”. Dit album van hen is mijn favoriet, maar naar hun andere albums luister ik ook.

Birdy is een Engelse zangeres die je waarschijnlijk wel kent van het nummer ”Skinny Love”. Ze heet Jasmine van den Bogaerde en Birdy is haar artiestennaam. Zoals je misschien al aan haar naam kon zien, is ze van Nederlandse/Belgische/Britse afkomst. Ik vind haar muziek & stem zo mooi! Maar ook als persoon vind ik haar tof, ze is lekker down to earth. Het album Fire Within blijf ik goed vinden, deze verscheen ook in 2013. Haar stem heeft iets unieks vind ik, dat maakt haar liedjes fijn om te luisteren. Van dit album is het nummer ”All you never say” of ”Home” mijn favoriet.


Ed  Sheeran kan natuurlijk niet ontbreken in dit rijtje. Ed is een Britse singer-songwriter en zijn stem is echt prachtig. Wat hij ook zingt, het is geweldig mooi. Zijn liedjes hebben allemaal een boodschap of een verhaal en emotie erin. Dit najaar is hij in Nederland, maar helaas is het uitverkocht. Hopelijk kan ik nog een kaartje ergens bemachtigen, want ik wil hem zo ontzettend graag live horen zingen. Dit album is 23 juni 2014 (gisteren dus) uitgekomen. Mijn favoriete nummer van dit album is ”Don’t” of ”Take it back”.

Wat is een album dat jij graag luistert?

16 gedachtes over “3 albums waar ik graag naar luister

  1. Aaaaah, AM! Aaaaah, Ed Sheeran! Ik heb ze laatst nog op Pinkpop gezien, veeeel liefde voor allebei. 🙂 andere albums die ik momenteel veel luister zijn die van Bastille en Alt-J. 🙂

  2. Die eerste foto is echt schattig. Of nouja die oordopjes zijn zo schattig! Ik luister niet vaak naar albums, maar die van Birdy lijkt me wel mooi. Vind Prism van Katy Perry ook erg leuk.

  3. Ik vind de muziek van Birdy ook heel fijn om naar te luisteren. Vooral in de herfst/winter (ik vind het echt van die wintermuziek haha). Ik luister op het moment niet echt naar een album. Maar ik vind Coldplay altijd wel fijn om naar te luisteren (alleen het nieuwe album vond ik tegenvallen helaas).

  4. Ohhh nieuw album van Ed, moet ik even downloaden! 🙂 Ik hou niet zo van Birdie, vind haar stem niet zo tof. Ik hou heeeel veel van Augustana, al een oudere band maar ik vind hun muziek heeeel chill 🙂

    Liefs, Saar.

Geef een reactie

