What would you do if you had no fear?

407130Bron

”What would you do if you had no fear?” is de vraag die ik voorbij zag komen op Reddit. Vertaald naar het Nederlands betekent het: ”Wat zou je doen als je geen angst kende?” Dit is opzich een diepe vraag. Om hierover na te denken, vind ik fascinerend. Want wat zou ik doen? Heel veel meer dan ik nu zou doen denk ik. Deze vraag heeft eigenlijk ook weer te maken met iets waar ik me mee bezighoud: de comfortzone.

Zoals je misschien weet, probeer ik mezelf uit te dagen om uit mijn comfortzone te komen. Hier kun je daar een post over lezen & hier kun je een paar bereikte doelen lezen. De vraag ”Wat would you do if you had no fear?” heeft daar veel mee te maken. Dit komt doordat je ook hierbij jezelf moet uitdagen om iets te doen wat je eigenlijk niet durft of spannend vind. Maar als je nou geen angst kende of had? Wat zou jij dan doen?

go-travel-tilesBron

Busje huren, koffer inpakken en reizen
Ja, het eerste wat ik zou doen (wel op m’n 18e/19e pas) is een koffer inpakken, een busje huren en dan gaan reizen. Waarom ik dit zou doen als ik geen angst kende? Ten eerste vind ik de stap zetten om iets te gaan doen wat lang gaat duren soms wel moeilijk. Je beslist meestal niet van de een op de andere dag dat je maanden gaat rondreizen. Ten tweede zou ik dit dan doen, zodat ik me geen zorgen maak over geld. Angst om je geld te verliezen of dat het snel opgaat tijdens het reizen, ken ik dan niet. Ten derde zou ik het stiekem wel een beetje eng vinden om in een busje te slapen maar, ook die angst zou ik dan niet hebben.

tumblr_mqogayvs1r1qhce8io1_500Bron


Leren surfen
Surfen lijkt me een hele gave ervaring, maar ik durf niet in de oceaan of zee te komen. Als je niet kan zien wat er onder je zwemt of beweegt, voel ik me niet prettig erbij om te zwemmen. In het zwembad zwemmen vind ik wel fijn, maar het liefst zou ik gewoon in de zee willen kunnen zwemmen. Als ik geen angst kende zou ik dus  willen leren surfen. Dan zou ik me geen zorgen maken over alles wat zich bevind in het water.

 

Antwoorden op Reddit
Zoals ik al zei, vond ik deze vraag op Reddit. Er stonden heel veel leuke antwoorden bij, waar ik het vaak ook mee eens was. Sommigen verbaasden me ook. Hieronder een paar die ik interessant vond. Ik ga me vaak bij bijzondere antwoorden afvragen, wat voor personen erachter zitten.

PicMonkey Collage

Ik vind deze vraag inspirerend want, waarom houdt angst mensen tegen? Okay, angst is iets natuurlijks maar soms zitten onze angsten alleen maar tussen onze oren. De les die je hieruit kunt halen is denk ik: Waar een wil is, is een weg. Laat je niet altijd tegenhouden door je angst, maar overwin ze.

What would you do if you had no fear?

Linkje naar de Reddit pagina: klik hier.

11 gedachtes over “What would you do if you had no fear?

  1. Wauw, zonder angst ben je vast een stuk zelfverzekerder. Ik zou ook graag reizen, naar America vertrekken, en wellicht zelfs in m’n eentje. Het is iets wat ik nu eng zou vinden en liever met iemand anders zou doen, maar als je het alleen kan doen heb je zoveel vrijheid. x

Geef een reactie

