Mijn collage boek

P11004202
Zoals jullie misschien weten, ben ik graag creatief bezig. Al sinds ik een jaar 10/11 was, knipte ik alle plaatjes die ik leuk vond uit tijdschriften. Eerst was dit vooral kleding en make-up. Nu knip ik vooral mooie plekken, interieur of dingen die ik inspirerend vind uit. Een jaartje terug kocht ik een dummy boek om de plaatjes in te kunnen plakken. Een dummy boek is een boek zonder lijntjes om in te tekenen, verven, plakken, knutselen, etc. In deze blogpost zie je een aantal bladzijdes uit mijn collage boek.

P1100395
Dit is mijn collage boek. Ik kocht hem bij een plaatselijke boekenwinkel voor ongeveer €4 of €5. Bij het maken van een collage in m’n dummy boek let ik vooral op de kleuren en het onderwerp. De kleuren en de onderwerpen van de plaatjes moeten bij elkaar passen in de collage. Dan is het geheel mooi en past alles netjes bij elkaar.

P1100391
Voordat ik überhaupt een collage kan maken, moet ik natuurlijk de plaatjes uitknippen. Ik haal ze uit allerlei verschillende tijdschriften. Eigenlijk elk tijdschrift dat ik lees, verknip ik daarna. Vooral de Libelle, Margriet (die twee heeft m’n moeder altijd) en tijdschriften van woonwinkels zijn goed voor interieurplaatjes. Maar ook tijdschriften die ik weleens lees zoals Cosmopolitan of  Fashionista zijn leuk. Ik bewaar alle knipsels in een glossybox en hij zit al aardig vol. Voorlopig hoef ik ook niks te knippen, haha. Nu verder naar de bladzijdes zelf!

P1100397
Op de eerste bladzijde staat geen collage, maar wel deze stempels. Ik had toen net een nieuwe stempel in de vorm van een camera gekocht.

P1100398 P1100400(2) P1100411P1100412P1100413P1100414 P1100416Ook heb ik een aantal gedroogde bloemen in m’n dummy boek. Deze madeliefjes en het boterbloempje vind ik leuk bij elkaar staan.

P1100401 P1100419 P1100420 P1100428

Dat waren een aantal bladzijdes uit m’n collage boek. Ik maak er denk ik een soort van blogserie van, want ik ben hier in de vakantie wel vaak mee bezig dus komen er steeds weer bladzijdes bij. In deze blogpost zag je eerst de bladzijdes die ik een tijdje terug heb gemaakt. Als jullie dit leuk vinden om te zien, laat het dan vooral even weten. Dan doe ik dit dus nog wel een keer. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Wat voor creatieve dingen doe of maak jij graag?

27 gedachtes over “Mijn collage boek

  1. Waaaauw, wat heb je dat onwijs mooi & leuk gedaan. Sinds Pinterest doe ik dat soort dingen eigenlijk nooit meer. Maar door jouw post heb ik spontaan zin om ook weer ‘ouderwets’ te gaan knippen en plakken!

  2. Pingback: Blogposten bundelen |

Geef een reactie

