Wegwerpcamera’s

P1100441(2)
Wegwerpcamera’s zijn geweldig! Ik nam er in 2012 maar liefst drie mee naar Kroatië. Twee wegwerpcamera’s had ik gehaald bij de Blokker. De derde was een onderwaterwegwerpcamera (wow, wat een lang woord!) die ik heb gebruikt tijdens het snorkelen. Het leukste aan wegwerpcamera’s vind ik dat het een verrassing is hoe de foto’s uiteindelijk worden. Niet alle foto’s zijn even goed gelukt, maar de meeste wel. En die zijn zo mooi en sfeervol!
 P1100438
Waarom een wegwerpcamera?
Wegwerpcamera’s hebben veel leuke voordelen. Ze zijn heel licht, dus kan hij altijd mee in je tas. Maar ook als je bijvoorbeeld naar een festival gaat waar je camera niet 100% veilig is, dan zijn wegwerpcamera’s ook een uitkomst. Ze kosten tegenwoordig rond de 6 euro en zijn te koop bij Hema en Kruidvat. Met een wegwerpcamera kan je meestal rond de 27 foto’s maken, daarna laat je ze ontwikkelen. Doordat je 27 foto’s kan maken, ben je zuiniger ermee en heb je meer foto’s die ook echt wat uitstralen.

Die je op de foto ziet, heb ik eergisteren gekocht bij de Hema voor €5,95. Bij de Kruidvat zag ik ook een wegwerpcamera, maar ik hoor niet veel goeds over hun fotoservice (lange wachttijd etc.). Dus kocht ik er eentje bij de Hema en daar ga ik ze ook laten ontwikkelen na m’n vakantie.

P1100441
Effecten
Ook kun je door verschillende dingen te doen met je wegwerpcamera effecten creëren. Als je bijvoorbeeld hem in de zon laat liggen of in de vriezer, komen er bepaalde effecten op je foto’s. Bij die effecten moet je denken aan: lichtstrepen, vlekken (bokeh), een bepaalde gloed of een wazig effect. Ik weet niet precies welke handeling welk effect veroorzaken. Daarvoor verwijs ik je graag door naar dit topic op Girlscene (goh, dat klonk netjes haha).

Zelf heb ik alleen een keer een wegwerpcamera in de zon laten liggen, daardoor zaten er op foto’s een rode streep/gloed. Ik vond het effect erg mooi! In de vriezer of in het water durf ik niet aan, want ik wil hem ook niet teveel kapot maken. Deze keer laat ik m’n wegwerpcamera helemaal heel.

P1100447
Hierboven zie je zes foto’s die ik heb gemaakt met een wegwerpcamera. In 2012 ben ik naar Kroatië geweest en daar heb ik ook heel veel foto’s gemaakt met mijn wegwerpcamera’s. Ze hebben zoveel sfeer en sommigen zijn verbazingwekkend scherp & goed gelukt! Linksonder heb ik gemaakt toen ik op m’n roze luchtbedje lag te dobberen met de waterdichte wegwerpcamera. De gloed waar ik het over had, zie je goed in de foto linksboven. Ik houd ervan! Dit jaar neem ik er ook eentje mee op vakantie naar Oostenrijk.

 

Gebruik je weleens wegwerpcamera’s?

Vergeet niet om mee te doen aan mijn winactie die nog steeds loopt! Klik hier 🙂

31 gedachtes over “Wegwerpcamera’s

  1. Nee, gebruik eigenlijk nooit wegwerpcamera’s. Als ik bijvoorbeeld naar een plek ga waar mijn camera niet veilig zou kunnen zijn, neem ik altijd een oude mee 😛 Wel hele mooie foto’s! xoxo

  2. Dit is inderdaad echt leuk, en ik wist niet dat je die “effecten” kon krijgen door hem gewoon in de zon te laten liggen! De resultaten zijn erg mooi geworden!

  3. Bokeh is niet vlekken! Bohek is de kwaliteit van de onscherpte van je foto (shallow depth of field) en als je dan vlekken hebt is die niet al te best 😉 maar dat kun je van een wegwerpcamera ook niet verwachten 🙂

  4. Zijn echt mooie foto’s geworden, dat had ik niet verwacht! Ik laat mijn foto’s ook bijna nooit afdrukken, zonde eigenlijk. Als ik eens een wegwerp camera koop ben ik tenminste verplicht de foto’s te laten ontwikkelen. Leuk idee ❤

  5. Pingback: 5x Leuke artikelen van andere blogs | Just Esmée

  6. Pingback: 100 blogposten geplaatst! – terugblik |

  7. Ik vertrek binnenkort naar Pukkelpop en zag dus de wegwerpcamera als tussenoplossing zodat ik niet mijn dure camera of telefoon moest meenemen.. bedankt voor je review! Ik heb er zeker wat aan (: (ook al is deze post al meer dan een jaar oud!)

Geef een reactie

