DIY geheim vak in boek

P1100538(2)
In deze blogpost laat ik je zien hoe je een geheim vak kunt maken in een boek. Je kunt hier van alles in doen wat je wilt verbergen. Geld, je geheime snoepvoorraadje of andere belangrijke spullen. Dit is ook handig voor als je geen kluisje hebt, dan kun je hier je waardevolle spullen in verstoppen. Of als je naar het strand gaat, kun je hier je mobiel in doen. Maar het is ook leuk om zo’n boek als cadeau te geven met kleine cadeautjes erin. De mogelijkheden zijn eindeloos!

In de inleiding kon je al verschillen opties lezen wat je met dit boek kunt doen. Het geheime vak is handig voor verbergen, maar kun je ook gebruiken voor andere dingen. Zo heb ik bijvoorbeeld een boek waarop ‘Oostenrijk’ op de zijkant staat, daar ga ik foto’s van de aankomende vakantie in doen. Dus ook voor foto’s is zo’n boek met een geheim vak erin handig!

P1100511 Benodigheden:

– Een dik boek (tip: haal ze bij de de Kringloop, dat is erg goedkoop)

– Stanleymes

– Lijmspray of gewone lijm + sponsje

– Liniaal  + potlood

Het stappenplan

PicMonkey Collage Als eerst ga je een vak tekenen op de eerste bladzijde van het boek. Houd hierbij rekening met wat je erin wilt doen. Dus als je bijvoorbeeld foto’s erin wilt doen, moet je even een foto erbij pakken om te kijken of dat past.

PicMonkey Collage2 Nu ga je het vak uitsnijden. Volg de lijnen met je stanleymes en haal de pagina’s eruit. Per keer haal je ongeveer 20 pagina’s eruit. Dus hoe dikker je boek is, hoe langer je hiermee bezig bent. Maar moeilijk is het niet. Je snijdt steeds met het stanleymes hetzelfde vak weer uit. Tot je driekwart hebt gedaan, dan is het boek wel diep genoeg.

 

PicMonkey Collage3 Nadat je je boek diep genoeg hebt gemaakt, ga je verder naar de volgende stap. Het lijmen van de zijkanten (binnen -en buitenkant). Ik deed dit eerst met lijmspray, maar dit werkte niet helemaal goed. Dus daarna heb ik nog lijm op een sponsje gedaan en die over alle zijkanten gehaald. Daarna laat je ze drogen onder druk. Ik heb ze onder een aantal encyclopedieën gelegd. Dan wacht je ongeveer een uurtje. En dan is dit het resultaat!

 

P1100538P1100544En dit is het resultaat! Ik heb twee leuke boeken met een geheim vak waarin ik geld, foto’s en cadeautjes kan doen. Zoals je ziet heb ik in de onderste (waar op de zijkant Oostenrijk staat) foto’s gelegd, dit ga ik ook met vakantiefoto’s doen van Oostenrijk.

 

Ga jij ook deze DIY doen?

10 gedachtes over “DIY geheim vak in boek

Geef een reactie

