Boeken die ik heb gelezen

looking-for-alaska
Als ik moest kiezen tussen een hele dag lezen of een hele dag tv kijken, dan kies ik voor het lezen. Ik vind het heerlijk om te lezen, want je gaat vaak helemaal op in het verhaal. Het wordt dan een soort film in je hoofd, die je zelf vormt aan de hand van de woorden. Kortom, ik houd dus van lezen. In deze blogpost drie boeken die ik erg leuk vond.

Ik ben op het moment dat ik deze blogpost typ net 4 dagen in Oostenrijk op vakantie en ik heb nu al 3 boeken uit. Oeps, haha. Maar het waren wel erg leuke boeken, dus ik deel ze graag. Dan krijg jij misschien ideeën voor boeken die je nog wilt lezen.

looking-for-alaska
‘’Miles Halter’s whole life has been one big non-event, until he meets Alaska Young. Gorgeous, clever and undoubtedly screwed up, Alaska draws Miles into her reckless world and irrevocably steals his heart. For Miles, nothing can ever be the same again.’’

Velen kennen natuurlijk The Fault in Our Stars van John Green, deze heb ik ook in mijn bezit. Maar John Green heeft nog veel meer goede boeken, waaronder Looking for Alaska. Ik lees ze in het Engels, zodat het gewoon de schrijfstijl is van John Green. Looking for Alaska is een aanrader als je graag een goed boek leest en van mysteries houd. Ik vond dit boek erg leuk!

Woltz-Honderd-uur-nacht
‘’De veertienjarige Emilia ontdekt iets vreselijks over haar vader. Zonder dat iemand het weet, vliegt ze in haar eentje naar New York. Maar het appartement dat ze via internet huurde, bestaat niet. En er komt een verwoestende orkaan op de stad af. Samen met twee Amerikaanse jongens en een heldhaftig klein meisje bereidt Emilia zich voor op de storm van haar leven.’’

Honderd uur nacht is een boek van Anna Woltz. Een paar jaar terug las ik het boek Aangespoeld van Anna en dat boek is me heel erg lang bijgebleven. Ik was dus erg benieuwd naar dit boek. En het stelde me niet teleur. Je word een meegezogen in het avontuur wat de hoofdpersoon beleeft. Honderd uur nacht is een aanrader wanneer je van spannende boeken houdt, New York een keer wilt bezoeken en een vrij luchtig boek wilt lezen.

blogger-image-200116483
‘’Smiley neemt je mee in een harde, gewelddadige wereld die weinig mensen kennen, maar die dichterbij is dan je denkt.

De Mexicaanse Julia is veertien als ze verliefd wordt op Dante, een lokale bendeleider van de StreetMaffia, de meest beruchte latinogang van Amerika. Bij haar homeboys en homegirls vindt Julia de familie die ze nooit heeft gehad. Lid van de gang ben je voor het leven, maar wanneer het geweld meedogenlozer wordt, wil ze eruit. Julia besluit informant te worden voor de FBI. Tot ze onverwachts zwanger raakt, en haar dubbelrol tot een gevaarlijke confrontatie leidt.  ’’

Smiley is het laatste boek wat ik uit heb. Ik heb deze gekozen vanwege het onderwerp namelijk: straatbendes. Het is een spannend boek, maar wel heftig op sommige momenten. Het is allemaal gebaseerd op een waargebeurd verhaal, dus dat maakt het extra heftig. Maar het is wel een aanrader. Ik vond hem erg interessant. Lees dit boek vooral als je van spannende boeken houdt, tegen geweld kan en als je 15 of ouder bent.

Lijkt een van deze boeken je leuk?
Ps. Door de wifi hier kwam er gister geen blogpost online. Ik zit nu bij een kabelbaan waar ze gratis wifi hebben, dus nu kan ik een aantal blogposten inplannen.
Bron foto’s:
Foto 1
Foto 2
Foto 3

4 gedachtes over “Boeken die ik heb gelezen

Geef een reactie

