In Oostenrijk: maandag t/m donderdag

P1100624(2)
Op dit moment ben ik op vakantie in Oostenrijk. We zitten in een plaatsje genaamd Lofer (ligt in Salzburg). Het huisje bevalt goed en heeft een balkon. We zitten tussen de bergen en het uitzicht is prachtig. We doen veel leuke dingen en wat we allemaal beleven kun je lezen in dit eerste deel van ”In Oostenrijk”.

PicMonkey Collage
Maandag 14/07/2014

Op deze dag zijn we naar Salzburg geweest. Dit is een hele leuke stad met veel mooie gebouwen, gezellige straatjes en een mooi kasteel. We zijn in het oude gedeelte van de stad geweest, waar ze allerlei winkeltjes hebben met sierlijke uithangborden. Zelfs de Douglas had bijvoorbeeld een ouderwets/sierlijk uithangbord. We hebben er ook van die grote krakelingen gegeten. En we hebben Mozartkugels gekocht, wat daar een lekkernij is omdat Mozart in Salzburg is geboren. De sfeer was er erg fijn en ik ga graag nog een keer naar deze stad!

Op de terug weg naar ons huisje reden we ook nog even langs de Königssee. We hebben ontdekt dat het daar heel erg gezellig is. Je hebt een lange baai met winkeltjes (vooral veel met kristallen, houd ik van!) en restaurantjes. Je loopt dan richting het meer, wat heel helder en groen is. Met de bergen op de achtergrond, bootjes in het water en de zon erbij was het prachtig. Hier gaan we binnenkort weer heen om een boottocht te maken.

PicMonkey Collage2
Dinsdag 15/07/2014

Vlakbij ons huisje zit een nieuwe kabelbaan (we hebben er voor een deel uitzicht op). Op dinsdag zijn we in de ochtend met de kabelbaan omhoog gegaan. Je zit dan in zo’n karretje- hoog boven de grond. Ik heb hoogtevrees maar ik vond dit juist erg leuk. Het hielp ook wel dat het karretje geluidloos was en heel ‘smooth’ omhoog ging. Eenmaal boven was het uitzicht erg mooi, je zag heel Lofer liggen tussen de bergen. Daarna zijn we de berg omlaag gewandeld, dit duurde ongeveer anderhalf uur en toen waren we weer in Lofer.

Inmiddels was het vrij warm geworden, dus gingen we even terug naar het huisje om korte broeken en slippers aan te doen. Daarna zijn we weer met de kabelbaan omhoog gegaan (het is voor de mensen in Lofer gratis). Daar hebben we op het terras van een restaurant gezeten om even wat te drinken en eten.

’s Avonds was er een soort dorpsfeestje in Lofer waar je bij verschillende kraampjes eten kon halen. Ook was er live muziek van Oostenrijkse mannen. Het was er gezellig maar uiteindelijk hebben we wel gegeten in een restaurantje waar we de eerste dag ook aten. Later hebben we wel een ijsje gehaald in het dorp om sfeer nog een beetje te proeven, haha. Het was weer een geslaagde dag!

PicMonkey Collage3
Woensdag 16/07/2014

Rond 11 uur zijn we naar Seisenbergklamm gegaan. Dit is een hele bijzondere wandelroute door de bergen heen. Je loopt dan op een houten bruggetje over watervallen en rotsen heen. Het was echt heel erg mooi om te zien. De wandeling was stiekem ook wel een beetje spannend, want het was wel vrij hoog. Maar het was een hele gave ervaring.

In de middag hebben we gauw onze zwemkleding aangetrokken en liepen we naar het zwembad. Het was 27 graden dus het was lekker druk bij het zwembad. Maar het was wel even lekker ontspannen. Het water was wel erg koud, maar verfrissend haha. Na een paar uurtjes zwemmen en zonnen zijn we weer naar het huisje gegaan. Daarna zijn m’n broer en ik naar de kabelbaan (5 minuten lopen) gelopen om daar even gebruik te maken van de wifi. We hebben wel wifi in het huisje maar, deze doet het steeds ineens niet goed meer. Dus zijn we daar heen gegaan en heb ik blogposts ingepland.

PicMonkey Collage3
Donderdag 17/07/2014
We hadden gepland om te gaan zwemmen, want het zou lekker weer worden. Maar het weer is erg wisselend hier, dus helaas viel het tegen. ’s Ochtends zijn we gewoon bij het huisje gebleven. Lekker ontbijten, lezen en rustig opstarten. Daarna zijn we naar een bekend stadje genaamd Kufstein. Er bestaat zelfs een Nederlands liedje over dit stadje. Maar toen we er waren viel het tegen. Het was er heel rustig en er waren geen leuke winkeltjes. Er waren wel een aantal mooie gebouwtjes en straatjes, maar verder was er niks voor ons te beleven. Dus zijn we terug gereden (wat overigens helemaal niet erg is vanwege het mooie landschap). Onderweg kwamen we nog een zomerrodelbaan tegen en een mooi groot meer om in te zwemmen. Dit hebben we onthouden voor een dag dat het lekker weer is. Misschien dat we dit vrijdag of zaterdag gaan doen.

’s Avonds hoorden we het nieuws over het neergestorte vliegtuig dat vanuit Amsterdam naar Kuala Lumpur ging. Ik kreeg er rillingen van, het zou je (of je geliefden) maar gebeuren. Zo erg voor de slachtoffers en nabestaanden.. We hebben de hele avond naar verschillende journalen over het vliegtuig gekeken.

Wat vind je van dit eerste deel van m’n reisverslag?

5 gedachtes over “In Oostenrijk: maandag t/m donderdag

1. Wat een superleuk verslag!
    Salzburg lijkt me echt een hele toffe/mooie stad en wauw, wat is die wandelroute mooi! Oostenrijk is sowieso mooi gewoon :).

En ja, van dat neergestorte vliegtuig is écht heel erg 😦