DIY enkelbandjes

P1100462(2)
De zomer is begonnen en voor Nederland ook de zomervakantie! Jurkjes, shortjes en bikini’s worden uit de kast gehaald en mensen gaan op vakantie. Accessoires zoals enkelbandjes komen ook weer tevoorschijn. Je kunt ze ook zelf maken, wat ik heb ik gedaan. In deze blogpost laat ik je zien wat het resultaat is van m’n enkelbandjes.


Ik zag laatst deze video van Diana (disfordazzle) en vond het zo leuk & zomers eruit zien. Dus heb ik gelijk bedeltjes & touw besteld om enkelbandjes te gaan maken. Ik heb haar video als inspiratie gebruikt, dus niet alles precies zo gedaan. De video is trouwens een aanrader want, het zijn mooie beelden!

P1100267 P1100272 P1100275
Zoals ik al zei, heb ik dus leuke bedeltjes & draad besteld. Dit deed ik bij een webshop die ik na eventjes zoeken tegenkwam: treasure-island.nl. De items die ze verkopen in die webshop vond ik mooi qua kleuren en ook niet duur! Ik bestelde ongeveer 14 items voor ongeveer 8 euro inclusief verzendkosten. Afgelopen zondag middag ben ik hier mee bezig geweest en heb ik twee enkelbandjes gemaakt. De spullen die ik over heb, kan ik ook nog voor andere DIY’s gebruiken.

P1100467
Mijn moeder maakte eerst graag sieraden, dit was haar hobby. Ze heeft daar nog wel wat van over, dus daar heb ik de bovenstaande spullen van. De kralen heb ik nog niet gebruikt, maar als ik nieuwe draden heb ga ik die zeker gebruiken.

PicMonkey Collage
Het maken van de enkelbandjes was op het begin even lastig. In de video gebruikt Diana namelijk dunner en soepeler draad, die van mij was juist meer touw en minder soepel. Maar op gegeven moment lukte het wel gelukkig. Hierboven kun je zien, hoe ik de eerste maakte.

PicMonkey Collage2
Dit zijn de andere twee die ik heb gemaakt. Ik had meer knooptechnieken willen toepassen, maar vanwege het touw lukte dat niet helemaal. Dus heb ik ze gevlecht, wat ik ook leuk vind. Vooral de vissengraadvlecht (onderste) vind ik erg geslaagd!

P1100495En het resultaat is  zomerse enkelbandjes! Het was leuk om te maken, maar helaas was het touw vrij snel op. Dus wanneer ik weer nieuw touw/draad heb, lijkt het me leuk om nog een keer enkelbandjes te gaan maken.

 

Maak jij ook graag enkelbandjes?

8 gedachtes over “DIY enkelbandjes

  1. Echt super gaaf! Ik maakte vroeger ook vaak sieraden, laat ik nou vorige maand alles hebben weggegooid! Maar dit ga ik zeker eens proberen! Leuk filmpje! Xoxo

Geef een reactie

