Souvenirtjes uit Oostenrijk

P1100824(2)
Vakanties zijn heerlijk. Je rust even goed uit, doet leuke dingen en creëert mooie herinneringen. Vaak wil je ook iets meenemen naar huis wat je aan de fijne vakantie doet denken. Meestal koop je dan een souvenirtje. Het is vaak maar een kleinigheidje zoals een beeldje, maar het is voor jou een herinnering. Ik ben net een weekje terug van mijn vakantie in Oostenrijk. Hier kochten m’n ouders, broer en ik leuke souvenirtjes die ik deze blogpost laat zien.

P1100788
Bij de Königssee zijn we twee keer geweest. Het was een lange baai met leuke souvenirwinkeltjes die uit kwam op een groen gekleurd meer. Erg mooi en gezellig! Dit stukje boomstam met een stempel van de Königssee kwam uit een apparaat waarbij je een mannetje dit afzaagde. Robert (m’n broer) kocht dit leuke souvenirtje.
P1100807 P1100810
Ik houd van kristallen met betekenissen en was dus erg blij met alle leuke winkeltjes bij de Königssee. Voor mijn verjaardag had ik begin dit jaar een ketting met bergkristal gekregen. Alleen is dit kristal nu een beetje troebel geworden (versleten of juist door het tegenhouden van negatieve dingen?) dus wilde ik er nog eentje. Deze kocht hanger met bergkristal kocht ik dus bij de Königssee.

P1100847
Mijn moeder houd ook wel van kristallen en wilde graag een rozenkwarts. Dit is de steen van de liefde en het hart.  Dit vond ze een mooie betekenis, dus daarom wilde ze er graag een.

P1100817
Dit is een geluksflesje vol met allemaal kleine edelsteentjes. Zoals ik al zei: ik houd van dit soort dingen zoals kristallen, edelstenen en dromenvangers. Deze kocht ik bij de souvenirshop van Seisenbergklamm.
P1100824Robert kocht deze mooie delstenen en kristallen ook bij de souvenirshop van Seisenbergklamm. Ik vind deze echt prachtig!

P1100843Mijn vader kocht ook iets bij de souvenirshop van de Seisenberklamm, namelijk dit belletje. Veel koeien in Oostenrijk dragen zo’n bel in het groot om hun nek (zodat de boer kan horen waar ze zijn). Dus vond hij dit een leuk souvenirtje & daarbij heeft het de kleuren van de vlag van Oostenrijk.
P1100839Wanneer je in Salzburg komt, ontkom je er niet aan. Overal waar je kijkt worden ‘Mozartkugeln’ verkocht. Dit zijn chocolade bolletjes met marsepein en pistache erin. Hiervan hebben we in totaal vier doosjes van gekocht. Een voor ons zelf, een voor de buren die op ons huis pasten, een voor beppe en een voor opa & oma.

P1100808P1100814In een stadje genaamd Rattenberg kwam ik deze mooie kristalhanger van Amethist tegen. Het was liefde op het eerste gezicht, haha. Deze ging dus ook mee naar huis!
P1100791Jaren terug toen ik ongeveer 9 of 10 was, zijn we met de hele familie op vakantie geweest in Oostenrijk. Toen zijn we ook naar Rattenberg geweest. Rattenberg is bekend om het handwerk en glaswerk wat ze er maken. Dat kun je wel zien aan de winkeltjes daar: veel handgemaakte dingen en glaswerk. Toen we er met z’n allen waren, mocht ik van m’n oom twee glazen diertjes uitkiezen. Deze heb ik nog steeds dus besloot ik voor hem ook een diertje mee te nemen. Hij vorig jaar een olifanten beeldje mee uit Bali, dus ik nam een glazen olifantje mee uit Rattenberg voor hem. Heb nu al zin om het te gaan geven 🙂

P1100835In Bad Reichenhall kwamen we een heel leuk winkeltje dat allemaal producten verkocht met ‘salz’ (zout dus) erin. Ze hadden veel kruiden en tapenades maar ook zeepjes en badzout. Erg leuk!

P1100827Dit leuke zakje met badzout en rozenblaadjes zag ik staan in dit leuke winkeltje. Mijn oma houd van rozen, dus namen we dit voor haar mee. Hoe leuk ziet dit eruit?
P1100829Uit alle kruiden koos ik deze uit, pizza en pasta! De vrouw die er werkte vertelde dat dit ook heel lekker is bij roerei. Dat ga ik binnenkort uitproberen. Ook zijn de kruiden vrij sterk, dus doe je ook lang met zo’n zakje. Qua verpakking krijgen ze van mij een dikke tien: simpel, efficiënt en het pastastrikje maakt het helemaal af.

 

Koop jij ook altijd een souvenirtje als je op vakantie bent? 

3 gedachtes over “Souvenirtjes uit Oostenrijk

  1. Pingback: Fun things I did this summer |

Geef een reactie

