Uit de comfortzone: aantal doelen bereikt #2

tumblr_mkdukrYzUX1qjz552o1_1280
Ongeveer een paar maandjes terug besloot ik dat ik meer uit de comfortzone wilde komen. Waarom? Dat kun je hier lezen. Al eerder heb ik een aantal doelen van m’n persoonlijke doelen bereikt en met jullie gedeeld. En nu doe ik dat graag weer. Lees verder wat ik heb gedaan wat uit mijn comfortzone ligt.

tumblr_mqijp9jDVA1sqtg0zo1_500
Baantje zoeken/solliciteren
Ik wilde deze zomer heel graag wat verdienen en nieuwe mensen ontmoeten. Alleen durfde ik de stap niet te zetten. Toch heb ik me erover heen gezet en heb ik een heel leuk baantje gevonden. Ook wanneer school weer begint, heb ik dit baantje nog steeds. Superfijn dus! Ook heb ik door middel van dit baantje andere doelen bereikt en ik merk dat ik er ook veel van leer. Mocht je dus de stap naar het solliciteren/baantje zoeken/proefdraaien niet durven zetten, doe het toch! Nee heb je, ja kun je krijgen.

tumblr_lgt28gvRRh1qhnme0o1_500
Haar in een staart of vlecht
Voor anderen is dit misschien iets heel gewoons, maar voor mij was het anders. Ik ben niet tevreden met mijn oren; het zijn net geen flaporen. Maar iedereen heeft wel iets waar hij of zij onzeker over is. En als je je gaat focussen op hetgeen wat je niet zo mooi vind, word het probleem in je hoofd alleen maar groter. Voor m’n bijbaantje moet ik mijn haar vast in en dit heeft geholpen. Ik draag misschien niet een superstrakke staart of vlecht, maar ik doe het toch. En ik vind het leuk staan.

tumblr_mkdukrYzUX1qjz552o1_1280
(Vakantie)vrienden maken
Altijd op vakantie heb ik behoefte aan leuke mensen om me heen. Het liefst heb ik dus vakantievrienden, maar dat gebeurt niet zomaar. Daarom ben ik blij dat ik deze vakantie andere tieners heb aangesproken. Ook al heb ik ze na die ene dag niet meer gezien (het weer werd slechter, dus kwamen we niet meer bij het zwembad) ben ik toch blij dat ik de stap heb genomen. En als ik het nog steeds niet durf in het vervolg, dan denk ik aan de volgende zin: ”Don’t be shy, you won’t know if you never try.” Dit komt uit het liedje Out of Town Girl.

 


Wat is iets wat buiten jouw comfortzone ligt, maar wat je toch wilt doen?

 

9 gedachtes over “Uit de comfortzone: aantal doelen bereikt #2

  1. Mijn ‘out of comfort zone’ is met mensen die ik niet ken op stap te gaan. Ik merkte dat het gisteren nog best moeilijk was, omdat ze toch ‘vreemden’ voor je zijn. Dat is dus nog iets wat ik moet gaan leren!

  2. Super goed van je! Keep on going :). Ik heb nog wel moeite met ‘zomaar naast iemand gaan zitten en een praatje maken’ (bijvoorbeeld als je in een nieuwe klas komt). Dit wil ik wel, omdat je er socialer van wordt op een bepaalde manier en andere mensen vind het altijd leuk als iemand komt praten. 🙂

    • Dankje Kim! Naast iemand gaan zitten en een praatje maken nog een beetje eng vinden, kan ik goed begrijpen. Maar zoals je zelf ook zegt: mensen vinden juist die spontaniteit leuk! So, go for it 😉

  3. Leuk artikel! Ik zou eens een keer op reis willen gaan zonder dingen van te voren te regelen. (Ik regel echt alles tot in de puntjes anders word ik gek). Gewoon met een volle koffer naar Schiphol en kijken waar we heen vliegen!
    Leuke blog, ik volg je nu via bloglovin! 🙂 XO
    http://www.ingewm.nl

Geef een reactie

