Dagje Batavia Stad

SAM_0003
Samen met mijn moeder ga ik graag een dagje weg. Meestal(of nou ja, eigenlijk altijd) gaan we naar een stad om lekker te gaan winkelen. Shoppen kunnen we samen heel goed  en afgelopen zondag was het weer zover. We gingen naar Batavia Stad! Je hoort er wel vaak mensen over, dus waren we benieuwd. Dit was onze eerst keer naar Batavia Stad en we vonden het leuk. Lees verder voor een klein verslagje en wat ik heb gekocht.

SAM_0003Ik bewaar dit soort kaartjes altijd voor in een plakboekje. Alleen moest deze (het was het parkeerticket) weer ingeleverd worden, dus maakte ik even een fotootje.

SAM_0005Zo kom je Batavia Stad binnen, door een scheepspoort. De naam komt namelijk van een schip (weer wat geleerd die dag, haha). Mijn missie voor deze dag was een jeans van goede kwaliteit die niet al te duur is. We waren klaar om te shoppen!

SAM_0006Batavia Stad is eigenlijk gewoon een soort openlucht winkelcentrum. Plus dat het allemaal afgeprijsd is en dat er nu ook nog sale was. Niet dat alles goedkoop was, want er worden vooral dure merken verkocht. Maar het is wel erg leuk om erdoorheen te lopen en op je gemak te winkelen. Een goed zittende jeans vinden, was een behoorlijke missie!

SAM_0008
Van al het passen en proberen van jeans, wat overigens echt een work-out is, begonnen we al aardig trek te krijgen. Bij Mockamore (klinkt als Macklemore, haha!) hebben we eventjes geluncht. Mijn moeder nam een cappuccino en ik een aardbeien smoothie. Daarbij namen we allebei hetzelfde broodje namelijk: Bagel mozzarella pesto. Het smaakte heel erg goed en daarna gingen we verder met de missie.

Uiteindelijk is het gelukt na 378291 broeken passen. Ik heb een goede jeans gevonden bij de Tommy Hilfiger. Ik ben totaal niet van de dure merken en koop het liefst kleding lekker goedkoop. Maar bij een jeans vind ik goede kwaliteit belangrijk dus toen ik een perfect zittende broek vond, kocht ik hem gelijk. Hij kostte 70 euro (auw!) en is zonder twijfel mijn duurste kleding aankoop ooit :”) Ik heb nog nooit schoenen, tassen, jassen of broeken gekocht duurder dan 50 euro. Maar goed, ik had het nodig en ik verdien nu zelf goed dus dan vind ik het acceptabel. Dit was trouwens mijn enige aankoop van Batavia Stad.

Ben jij weleens wezen shoppen in Batavia Stad?

4 gedachtes over “Dagje Batavia Stad

  1. Ik ben er een keertje geweest met school, maar vond de hoeveelheid winkels toch een beetje tegenvallen eigenlijk!
    Maarja shoppen is altijd leuk 😉

    & top dat je de perfecte broek hebt kunnen vinden, ik mis alleen een fotootje …

Geef een reactie

