Films kijken

86641
Films kijken doe ik ook heel graag. Het liefst zou ik elke film zien in een bioscoop, dan beleef je hem zoveel intenser. Met het grote scherm en donkere zaal kijk nergens anders naar en ben je dus geconcentreerd. Door de achtergrondmuziek uit de speakers is het extra mooi of spannend. Ook maak ik zelf graag sfeerfilmpjes van vakanties, dagjes uit of van een mooie omgeving. Het filmen zelf vind ik erg leuk, maar ook het bewerken ervan. Daardoor let ik bij het kijken van een film ook meer op hoe het is bewerkt, de achtergrondmuziek en special effecten.


Favoriet

86641Nadat ik Safe Haven had gezien wist ik het zeker: dit is mijn favoriete film. De hele sfeer in de film is fijn, het zijn mooie beelden om naar te kijken, het speelt zich af in een mooi kustplaatsje en is erg spannend maar ook vol liefde tegelijk. Kortom, ik houd van deze film. Het gaat over Erin die op de vlucht slaat voor haar verleden. Wat er precies gebeurd is, wordt later in de film pas duidelijk. Ze komt uit in een dorpje in North Carolina, daar ontmoet ze Alex. Zoals je dan al gauw verwacht, worden zij verliefd. Het begint dus een beetje cliché, maar draait uit op een ontzettend plot twist. Als je deze film nog niet hebt gezien, dan raad ik hem je zeker aan!

Gezien
The_Fault_in_Our_Stars_(filme)

The Fault in Our Stars is een boek én film die nu een ontzettende hype is. Ik had het boek al een tijdje, want ik wil meer Engelstalige boeken gaan lezen (goed voor taalgevoel en ontwikkeling). Het boek heb ik de laatste paar weken veel uitgeleend, haha. Ik vind het altijd fijner om eerst het boek te lezen en daarna pas de film. Meestal is het boek tien keer mooier, maar in dit geval viel dat mee. Sowieso vind ik het niet een geweldig boek, wel mooi maar niet spectaculair. Maar toch wilde ik graag naar de film. Iedereen in de bioscoopzaal moest huilen behalve ik en een vriendin, want wij hadden het boek dus al gelezen en wisten hoe het zou lopen. De film vond ik wel erg mooi.

Wil ik nog zien
12_years_a_slave_2
Dan een film die ik nog graag wil zien: 12 years a slave. Dit is natuurlijk een hele andere film dan die twee hierboven. Maar toch denk ik dat dit een hele mooie film is. Zo’n film die iedereen gezien moet hebben en heel erg indrukwekkend is. Dus ja, ik ben erg benieuwd hiernaar.

Welke film is jouw favoriet, welke heb je gezien en welke wil je nog zien?

 

16 gedachtes over “Films kijken

  1. Wat leuk! Ik ben ook echt filmverslaafd. Wij hebben thuis ook film1 en hbo pakket op de tv. Dus ik kan non-stop films kijken als ik wil. Mijn favoriete is absoluut wel pride & prejudice. Ik heb gisteravond nog op de tv ‘the sitter’ gezien. Mijn lijstje van films die ik wil zien is best lang maar o.a. into the storm, if I stay en let’s be cops

  2. De eerste twee heb ik ook gezien. Bij the fault in our stars had ik ook het boek gelezen, maar bij de film moest ik alsnog huilen haha. Ik vond hem erg sentimenteel, op een gegeven moment was het bijna alleen nog drama. Bij het boek vond ik dat op de een of andere manier een stuk minder.

    • Divergent wil ik inderdaad ook nog graag zien! 🙂 Zou je voortaan niet je link bij je reactie willen zetten trouwens. Als iemand naar je blog wilt gaan klikken ze wel op je naam. Dankje! 🙂

Geef een reactie

