My bucket list

P1100949
Iedereen heeft wel een aantal dingen die ze willen doen voordat ze dood gaan. Skydiven, een designer tas kopen of een bepaald land bezoeken bijvoorbeeld. De bedoeling van een bucket list is dat je jouw doelen en dingen die je wilt doen opschrijft. En wanneer je ze hebt gedaan, kun je het afstrepen. Ikzelf heb ook een bucket list en deel deze met jullie in deze blogpost.

A number of experiences or achievements that a person hopes
to have or accomplish during their lifetime.

 

 

London, Engeland
Naar Engeland
Toen ik nog klein was, dacht ik al vaak: ”Hoe leuk zou het zijn om in een Engelstalig land geboren te zijn”. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op Nederland hoor. Maar de Engelse taal vind ik zo mooi! Het accent, de woorden klinken mooi en daarbij ben ik sowieso al gek op Engeland. Ik ben er nog nooit geweest, maar zou heel graag naar Londen willen. Alleen al op foto’s ziet Londen er prachtig uit, je proeft de sfeer dan al. Dit doel komt waarschijnlijk dit jaar nog uit: mijn moeder en ik gaan naar Londen!

2013 Justin Bieber Pencils of Promise Guatemala
Justin Bieber ontmoeten
Misschien dat je nu denkt: ”gadver Justin Bieber”. Als dat zo is, sla dit stukje dan maar over. Sinds 2009 ben ik al fan van Justin. Zijn muziek vind ik erg leuk en ik ben er soort van mee opgegroeid. Toen ik 10 jaar oud was, was ‘Baby’ populair. Een klein meisje vind je dat dan natuurlijk erg leuk. Naarmate ik ouder werd, werd Justin’s muziek ook serieuzer. Maar naast zijn muziek ben ik nog meer gek op hem en z’n persoonlijkheid. Hoe hij is opgegroeid, hoe hij hard werkte om te komen waar hij nu is en de goede daden die hij doet. Dat inspireert me en ik heb er respect voor. Daarom zou ik hem heel graag willen ontmoeten.

Zeehonden
Zwemmen met zeehonden

In een aflevering van 3 op reis (BNN) gaat Dennis Storm duiken met zeehonden. Nadat ik die aflevering zag, was ik gelijk overtuigd. Deze zeehonden leven in het wild en zijn heel vriendelijk. Op Isles of Scilly (eilanden in Engeland, vlakbij Cornwall) kun je duiken en zwemmen met de zeehonden. Kijk vooral even dit filmpje waarin Dennis gaat duiken. Oh, ik wil dit zo graag!

Ooglaseren
Ogen laten laseren
Het lijkt me zo fijn om wakker te worden, je ogen open te doen en gelijk alles scherp te zien. Helaas heb ik dit niet, want ik heb lenzen. Het is niet zo dat ik bijna niks zie zonder lenzen, maar het lijkt me veel prettiger om gewoon zonder lenzen ook scherp te zien. Hoewel ik lenzen een super uitvinding vind, moet je er op letten met zwemmen en irriteren ze soms. Onder andere daarom wil ik heel graag m’n ogen laten laseren. Ik hoop dat ik dit kan laten doen. Het enige wat me tegenhoud is nu m’n leeftijd en hoeveel het kost.

Roadtrip
Roadtrip
Mijn nichtjes en ik dromen van rondreizen in een Volkswagen busje door Amerika en Canada. Onze opa komt uit Canada en na al zijn mooie verhalen, willen wij het natuurlijk in het echt zien. Het lijkt me geweldig om eerst een paar jaren hard te sparen en daarna met z’n drietjes een paar maanden een roadtrip te gaan maken. Sowieso wil ik veel reizen later.

IMG_20140418_055806
Hond adopteren
Alweer iets wat met dieren te maken heeft, haha. Valt het je al op dat ik van dieren houd? Mijn favoriete dieren zijn honden, al sinds jongs af aan. Vroeger als we in de auto zaten en langs een hond reden, riep ik altijd: ”HONDJE!”. Helaas kunnen wij geen hond nemen, want mijn vader en broer zijn allebei allergisch voor dierenharen. Daarom bewaar ik deze droom voor als ik op mezelf woon. Tot die tijd heb ik gelukkig wel twee hele lieve hondjes om mee te knuffelen. Toby & Rocco (hierboven op de foto) zijn de honden van mijn oma.

Wat staat er op jouw bucket list?

17 gedachtes over “My bucket list

  1. Super leuke bucket list! London is ECHT geweldig, ik ben er 1 keer geweest en ga dit jaar met oud en nieuw terug misschien. Kan niet wachten! Oh en over die hond, als je het echt heel graag wilt, misschien moet je eens wat informatie gaan opzoeken over het ras ‘golden doodle’. Mijn vader is ook erg allergisch maar met dit soort rassen gaat het goed. Daarnaast zijn het ZULKE leuke honden, al is mijne wel een beetje groot. (Haha :’) ) Maar echt, hij is als een broertje voor mij en ik zou niet meer weten wat ik zonder hem zou moeten. Had het nooit zo met honden maar woah!

  2. Hey!
    Leuke list (:
    Zelf zou ik ook heel graag willen reizen!
    Over de hond, als jullie er echt graag eentje willen. Ik zelf heb een Labra Doodle (labradoedel), m’n vader is allergisch, maar deze honden zijn anti allergie & tot nu toe gaat alles nog helemaal goed!! (:
    Succes (:
    xoxo Lotte (& een pootje van Dibbes, m’n hond 😉)

Geef een reactie

