Acts of kindness

Naamloos

Ik ben een enorme voorstander van rechtvaardigheid. Helaas is heel veel in de wereld alles behalve rechtvaardig of eerlijk. Er zijn genoeg mensen die dakloos zijn, dieren die mishandeld worden, kinderen die honger hebben, oorlogen en ga zo maar door. Over alle ellende kun je uren praten. Laten we daarom met z’n allen elkaar een beetje helpen. Een klein gebaar kan al iemand zijn dag maken.

Af en toe kom je een filmpje tegen waarvan je denkt: dit wil ik ook doen. De filmpjes hieronder zijn daar voorbeelden van. Kijk ze en word geïnspireerd door de goede dingen die ze voor andere mensen & dieren doen. Doe eens iets voor een ander. Het hoeft echt niet iets groots te zijn, kleine gebaren zijn vaak zelfs het belangrijkst. Help je moeder met het huishouden, koop een keer dierenvoer voor zwerfdieren die je tegenkomt, geef flesjes water weg  aan daklozen, lach naar iemand. Je maakt iemand er blij mee en je krijgt zelf een goed gevoel.

Ik zou echt graag een keer zoiets ook willen doen. En ik hoop dat jullie nu misschien ook hierdoor geïnspireerd zijn. Het is toch mooi om te zien hoe je met kleine gebaren iemand al kan helpen. Wat ik zelf ook wil doen, is dekens en kussen doneren aan een dierenasiel. Dit lijkt me ook mooi om te doen. Het is maar iets kleins, maar het kan iemands dag maken. Het is cliché, maar: alle kleine beetjes helpen.

Wat voor act of kindness zou jij willen doen?

4 gedachtes over “Acts of kindness

Geef een reactie

