Back to school: lunch ideetjes

IMG_20140909_183712(3)
Ik eet het liefst zo gezond mogelijk en volgens de 80/20 regel. Dat is 80% gezond en 20% minder gezond (per dag). Dus over het algemeen eet ik gezond, maar af en toe een chocolaatje of een koekje moet ook kunnen vind ik. En behalve dat wil ik ook nog graag gevarieerd eten. Alleen kan dat met lunchen op school wel lastig zijn. Altijd maar een broodje kaas of jam is ook niet echt gevarieerd. Lees daarom verder voor lekkere lunch ideetjes!

IMG_20140902_073747(2)Deze broodtrommel komt van de Action en was rond de 1 euro geloof ik. Ik wilde deze vooral graag omdat, het twee aparte vakken heeft. Dit vind ik heel handig, dan ligt namelijk niet alles door elkaar heen. In de eerste pauze eet ik graag fruit of een muesli reep. Op de foto zie je rode pitloze druiven en een muesli reep van het merk Mama Natuur. En daarnaast een lekkere krentenbol voor de tweede pauze.

IMG_20140909_182605(2)Hierboven zie je rechts snoeptomaatjes en rozijntjes als tussendoortjes. Als lunch at ik maisbrood met kaas erop. Maisbrood vind ik echt heerlijk brood! Verder drink ik trouwens altijd de hele schooldag door een flesje water.

IMG_20140909_183712(2)En weer nam ik rode druifjes mee naar school en rozijntjes ernaast. Ook at ik weer een muesli reep van Mama Natuur: deze keer de chocolade versie. In de tweede pauze had voor de lunch wraps met biologische kipfilet mee.

 

Dit is wat ik zoal mee naar school mee. Elke dag weer ietsjes anders, zodat het gevarieerd blijft en niet saai wordt. Ik wissel vooral graag af qua broodjes en wraps. Ook ben ik van plan om zelfgemaakte smoothies mee te gaan nemen naar school. Dit vult beter dan water en is ook nog eens gezond.

Wat neem jij mee voor lunch naar school of je werk?

9 gedachtes over “Back to school: lunch ideetjes

  1. Leuke ideeën. Ik heb een tijd gehad dat ik zo inspiratieloos was dat ik elke dag maar een boterham met chocolade pasta meenam naar school haha. Maar het is fijner om wat af te wisselen inderdaad!

  2. Leuk om te zien dat je ook gezond wilt doen in de pauze’s .. ik weet nog dat ik op school zat en iedereen een vet broodje frikandel of kroket haalde. Gelukkig heb ik dat niet gedaan hoor. Maar zo’s gezonde broodtrommel had ik ook weer niet

    Liefs

  3. Ik heb hele korte dagen dus ik hoef geen brood mee te nemen. Wraps lijken mij wel heel erg lekker om mee naar school te nemen. Ik vind trouwens Maïsbrood ook echt heerlijk, terwijl mijn klasgenoten mij dan raar aankijken.

Geef een reactie

