My school story tag

P1100925
De scholen zijn weer begonnen en het leek me daarom leuk om deze tag in te vullen. De school story tag is bedacht door Mascha van Beautygloss en ik vond het heel leuk om haar antwoorden te horen.  Lees verder voor de tag!

Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben nu 15 jaar en ik zit in de vierde klas. Dus ja, ik zit gewoon nog op school.

Welke niveau(s) heb je gedaan?
Vanaf klas 1 tot en met nu havo.
P1120099(2)
Wat vind je het leukste vak op school?
Ehm, ik denk dan Filosofie of Maatschappijwetenschappen. Ik vind het beide interessante vakken!

Wat vind je het stomste vak op school?
Toen ik nog wiskunde, natuurkunde en scheikunde had, vond ik dat absoluut de vervelendste vakken. Ik vind ze niet boeiend en ben er niet goed in. Maar nu ik in de vierde zit, heb ik die vakken laten vallen dus dat is wel heel fijn. Het vak wat ik nu het minst leuk vind is Economie, want ik vind het vrij lastig.
Vind je school leuk?
Een paar weken terug had ik waarschijnlijk gelijk nee gezegd. Maar eigenlijk vind ik het nu best leuk. Ik heb nieuwe vakken en een nieuwe klas. Nieuwe mensen ontmoeten vind ik erg leuk. En m’n nieuwe vakken vind ik interessant dus ik vind naar school gaan op dit moment niet zo erg. Wel leuk zelfs.
Hoe laat sta je op om naar school te gaan?
Half 7 als ik 8:15 op school moet zijn. Maar eigenlijk kan ik wel later op gaan staan, want ik ben steeds sneller met klaarmaken ’s ochtends.

Hoe ga je naar school?
Altijd met de fiets. Alleen als het echt heel slecht weer is met de auto of bus.

P1120102
Wat voor schooltas gebruik je?
Ik heb op dit moment twee rugzakken. Eerst had ik altijd schoudertassen maar ik vind nu rugzakken veel praktischer.
Welke beautyproducten zitten altijd in jouw schooltas?
Lippenbalsem sowieso! Ik houd niet van droge lippen, dus ik heb dit altijd bij me. Verder alleen nog een haarborstel.

P1100925
Wat voor agenda heb je nu?
Eentje van de Hema die ik zelf heb gepersonaliseerd. Je ziet hem hierboven.

Wat is jouw grootste schoolblooper?
Ehm, het eerste waar ik aan denk is dat m’n rugzak uit elkaar viel toen ik bij de kluisjes stond. Toen schoot die band los en kon ik hem niet meer om hebben, dus moest ik hem dragen. Wat best wel awkward was.
Wie is jouw favoriete leraar en waarom?
Ehm, ik denk dan nu mijn filosofie lerares. Mede omdat ik filosofie interessant vind, maar ook omdat ze grappig is en goed kan vertellen.P1120122(2)
Wat doe je als de les saai is?
Meestal dwaal ik dan automatisch met m’n gedachten af naar iets heel anders. Verder ga ik meestal kletsen of muziek luisteren.

Vertel een leuk verhaaltje over iets wat je hebt meegemaakt op school.
In de tweede klas had ik met m’n klas van toen een filmavond op school. We hadden ook taart gehaald en die ging niet helemaal op. Met de rest van de taart hielden een paar vriendinnen en ik een taartgevecht. Dit was zo grappig.

Oh en nog iets leuks. Een keer kwam m’n klas en ik op school aan en toen hoorden we dat we eerste uur uitval hadden. Aan de ene kant rottig, want we hadden dus langer kunnen slapen. Maar aan de andere kant heel leuk, want er lag sneeuw. We hebben een uur lang met de hele klas een sneeuwballengevecht gedaan. Dit was ook in de tweede klas geloof ik. Beide hebben met gevechten te maken, haha.

Wat ben je geworden nadat je school hebt afgemaakt?
Dit weet ik natuurlijk nu nog niet 100% zeker. Maar zoals het nu lijkt wil ik de opleding hoger hotel onderwijs gaan doen. Wat ik dan precies ga worden, weet ik alleen nog niet.

Wat vind jij het leukste vak op school? Ben benieuwd waar jullie interesses liggen!

 

5 gedachtes over “My school story tag

Geef een reactie

