Ik verzamel herinneringen

IMG_20140916_185711(2)
Laatst dacht ik er opeens aan: bijna alles wat ik doe qua creativiteit komt neer op het bewaren van herinneringen. Ik maak sfeerfilmpjes van vakanties en dagjes uit. Waarom? Om ze niet te vergeten. Ik maak fotoboeken van vakanties en van alle leuke dingen in een jaar. Waarom? Zodat ik ze weer terug kan zien. Treinkaartjes, bioscoopkaartjes en tickets bewaar ik in een speciaal boekje. Waarom? Omdat ik de leuke gebeurtenissen en reizen wil onthouden.

 

Zoals je hierboven kunt zien, heb ik een sfeerfilmpje gemaakt van een vakantie. Dit doe ik nu ongeveer een jaartje. Sowieso vind ik filmen heel leuk. Je gaat erdoor anders naar dingen kijken. Automatisch begin je te denken of bepaalde dingen mooi zijn om te filmen. Maar ook het bewerken vind ik erg leuk. Ik heb op school een talentstroom (soort extra vak) gehad: multimedia. Daarvoor moest ik ook een keer een video bewerken. Op een gegeven moment begon ik dus ook met vakanties vast leggen en er een leuk sfeerfilmpje van te maken. Het uiteindelijke doel: herinneringen bewaren.

IMG_20140916_185746
Maar behalve sfeerfilmpjes maak ik ook graag foto’s. Met een wegwerpcamera of een gewone camera. Wegwerpcamera’s vind ik vooral geweldig, omdat je ze echt moet laten ontwikkelen. En dan heb je je foto’s na een paar weken in je handen. Ik houd van foto’s tastbaar hebben. Dus daarom maak ik ook graag fotoboeken. Die je hierboven op de foto ziet, heb ik gemaakt na een vakantie in Italië. Ik heb ook een armbandje daar gekocht en uiteindelijk ging die kapot. Die zie je dus op de voorkant, ik heb hem bewaard. Als herinnering.
IMG_20140916_185711
Ook bewaar ik treinkaartjes, bioscoopkaartjes en tickets in een speciaal boekje. Ik heb ze nog niet allemaal opgeplakt, want ik zoek nog een een mooi boekje zonder lijntjes. Dus als iemand een tip heeft, let me know 🙂 Het leuke aan bioscoopkaartjes, treinkaartjes en tickets bewaren, vind ik dat je dan de datum en plaats/film weer terug kan zien. En ook het bewaren van tickets en kaartjes doe ik om dezelfde reden: het herinnert me aan de leuke dingen die ik heb gedaan.

Wat verzamel jij?

7 gedachtes over “Ik verzamel herinneringen

  1. Pingback: Mijn 5 favoriete blogposten uit 2014 |

Geef een reactie

