How to: je kamer netjes houden

P11201253
Elke dag kijk ik Mascha’s (van beautygloss) vlogs. In de laatste paar was ze bezig of praatte ze over opruimen en minimaliseren. Ik krijg daar altijd opruimkriebels van, want hoe opgeruimder m’n kamer hoe fijner ik me er voel. Ook zorgt het voor opgeruimde gedachten. Ik ging afgelopen weekend dus aan de slag met m’n kamer. Lees verder voor de resultaten + tips!

Tip 1: Splits je kamer in delen. Bijvoorbeeld: bureau, ladekast, bed en kledingkast. Begin dan met 1 van deze dingen en ruim alles op. Ga dan pas verder met de volgende. Als je alles in een keer in kleine delen doet, schiet het niet op en ben je langer bezig. En zo kun je ook stoppen na een onderdeel als je geen zin meer hebt. Dan kun je een andere verder gaan. Want als je het tegen je zin doet, gebeurt het niet goed waarschijnlijk.

Tip 2:  Neem de tijd op om te zien hoelang je per onderdeel bezig bent. Zo weet je voor de volgende keer in hoeveel tijd je iets kunt opruimen of schoonmaken. Als je dan een keer tussendoor tijd overhebt, kun je die invullen door even iets op te gaan ruimen. Zo kun je je tijd beter indelen.

Tip 3: Als je uiteindelijk je hele kamer hebt opgeruimd, probeer het dan zo te houden. Anders ben je elk weekend weer bezig. Kijk daarom elke avond even wat je allemaal nog snel kunt opruimen in 2 minuten. Zie je nog vuile was? Gooi het in de wasmand. Ligt er nog een verpakking van iets? Gooi het weg. Dit zal je uiteindelijk heel veel tijd schelen.

PicMonkey Collage1
PicMonkey Collage2
PicMonkey Collage3
PicMonkey Collage4

Zoals je kan zien heb ik het ook verdeeld in delen. Ook heb ik de tijd opgenomen en over m’n hele kamer deed in anderhalf uur om alles op te ruimen en schoon te maken. Ik heb alles wat ik niet meer gebruik weggedaan en alles wat nog goed is ga ik weggeven of verkopen. Heerlijk, alles is weer schoon en netjes!

Wat is jouw tip om je kamer/huis netjes te houden?

12 gedachtes over “How to: je kamer netjes houden

  1. Ik ben iemand die alles laat slingeren op haar kamer. Dan gaat het van mijn bureau naar mijn bed, van mijn bed naar de stoel, van de stoel weer terug. En ineens heb ik een opruimbui en is alles ook weer weg. Jouw spulletjes lijken een beetje op mijn kamer. Leuke blog!

  2. Handige tips! Mijn grootste probleem is dat ik er helemaal niet mee zit dat mijn kamer zo´n puinhoop is.. Mijn moeder echter wel, dus eens in de zoveel tijd moet ik wel opruimen en dan is die tip van je kamer in delen verdelen wel handig!

  3. Tgoh, mijn grote tip is vooral om alles netjes te houden, maar dan ook altijd. Niet gewoon serieus opruimen, maar altijd alles netjes terug leggen waar het hoort. Dan kan het nooit uit de hand lopen.
    Ps. Ik geef een huge pakket weg op mijn site. Care to join?

Geef een reactie

