5 favoriete series

large (1)
Heerlijk op de bank, onder een dekentje, kopje thee erbij en series kijken. Dit komt je vast wel bekend voor, haha. Ik kijk heel graag series. In dit artikel noem ik er 5 die vrij verschillend zijn en die ik erg leuk vind.

Faking It
vcHlWGY6r5I.market_maxres
Faking It is een romantische komedie serie over twee vriendinnen die graag populair willen zijn en daarom doen alsof ze lesbisch zijn. Dat plan loopt alleen een stuk anders dan verwacht. Karma (leuke naam!) en Amy maken van alles mee. Het is echt een leuke serie!  Het is te zien op MTV, de precieze tijd weet ik niet meer. Eerst kwam het elke zondagavond 19:35 maar, nu wordt het om verschillende tijden herhaald. Ik neem de afleveringen op, zodat ik niks mis.

Criminal Minds
criminal-minds
Criminal Minds is een Amerikaanse misdaadserie die ik al een tijdje volg. Mijn ouders keken dit en daardoor ik nu ook. In elke aflevering wordt er een moord opgelost. Ik weet niet hoe ze het doen, maar het is altijd weer iets nieuws. De personages vind ik ook erg leuk en afwisselend. Als je van detectiveseries houdt, dan is dit een aanrader. Het is te zien op Veronica.


Neighbours
soaps-neighbours
Neighbours is een Australische soapserie die al sinds 1985 op tv te zien in. Natuurlijk zijn de meeste personages door de tijd heen veranderd, maar het blijft een hele leuke serie. Mijn moeder kijkt dit al jaren en ik sinds een paar jaar ook. Neighbours gaat over de belevenissen van de bewoners van de straat Ramsay Street. In elke aflevering lopen de verhaallijnen door elkaar. De Belgische zender Eén zendt het elke dag uit onder de titel Buren.


Breaking Bad

tumblr_static_breaking_bad_sundance-710x350 Breaking Bad is een Amerikaanse serie die je vast wel bekend in de oren klinkt. Het is nu best wel een hype. Wij werden nieuwsgierig en zijn het ook gaan kijken. Het is een hele spannende en goed bedachte serie. De hoofdpersoon Walter White is scheikundeleraar, heeft longkanker en zal waarschijnlijk niet heel lang meer leven. Hij wil z’n familie goed achterlaten zodat ze niet in een financiële crisis komen. Dus gaat hij drugs maken met een oud-leerling van hem. Maar dat gaat niet altijd zoals ze het willen. Ik zit nu in seizoen 2 (wij lenen het van de bibliotheek).


3 op reis

3-op-reis 3 op reis is niet echt een serie zoals de series hierboven. Maar het is wel een heel leuk reisprogramma. Verschillende mensen gaan op reis over de hele wereld, voornamelijk Dennis Storm en Floortje Dessing. Per aflevering zie je hoe Floortje verdergaat met een wereldreis, hoe Dennis op een mooie bestemming is en nog een ander in bijvoorbeeld Ijsland/Portugal/Ibiza is. Het wordt elke zondag 19:50 uitgezonden op Nederland 3.

Wat is jouw favoriete serie?

6 gedachtes over “5 favoriete series

  1. Breaking bad vind ik ook geweldig. Helaas heb ik alle seizoenen al gezien. 3 op reis kijk ik ook wel eens, leuk programma inderdaad. Nu kijk ik eigenlijk niet veel series meer (minder tijd). Alleen Expeditie Robinson kijk ik nog steeds met veel plezier :).

  2. Wat een leuk artikel! Breaking Bad vond ik ook erg leuk, ik heb onlangs de laatste aflevering gezien. De rest van de series heb ik nog niet gezien, dus ga er van het weekend maar even eentje uitkiezen om te kijken!

Geef een reactie

