Als alle dagen op elkaar beginnen te lijken

P1120603(2)
Iedereen komt weleens in een sleur waar alle dagen op elkaar beginnen te lijken. Alle dagen vloeien langzaam in elkaar over. Je staat op, ontbijt, gaat naar je werk of school, komt weer thuis, avondeten, slapen. Herken je dit? Lees dan verder over hoe je dit kan verhelpen.

Tip 1 – Zorg voor leuke dingen in het vooruitzicht. Meestal kom je in zo’n sleur omdat je geen verrassende dingen meer doet. Zorg daarom dat je dit wel weer gaat doen! Zo leef je naar leuke dingen toe en blijft je leven verrassend. Altijd maar dezelfde routine kan fijn zijn, maar wat afwisseling kan nooit kwaad. Plan een gezellige filmavond, ga naar de bioscoop of ga schaatsen met vrienden. Het kan ook iets kleins zijn zoals na school warme chocomel drinken of een DIY maken. Als je dan weer eens in een saaie les zit, kun je uitkijken naar dat ene leuke ding wat je ’s middags gaat doen. De tijd zal dan wat sneller gaan.

P1120604(2)

Tip 2 – Enjoy the little things! Wanneer je echt geen zin hebt in een dag school of werk, probeer dan toch gewoon te gaan. Ik had bijvoorbeeld gisteren ook echt geen zin, want de dag zat vol saaie lessen. Maar probeer dan in zo’n dag lichtpuntjes te vinden. Al is het maar dat je genoot van een lekkere muesli reep, toch een interessante les had of de slappe lach had met vriendinnen. Ik had bijvoorbeeld het eerste uur een leraar die in een goede bui was, waardoor het een grappige les was. En in de pauzes en tijdens economie heb ik zoveel gelachen dat m’n keel en kaken gewoon pijn deden. Zo kwam ik erachter dat ik toch best een leuke dag heb gehad.

Tip 3 – Gun jezelf een dagje rust. Soms werkt de bovenstaande tip niet en moet je jezelf een dagje rust gunnen. Weken of zelfs maanden achter elkaar elke dag druk bezig zijn met werk, school of huiswerk kan te vermoeiend zijn. En daardoor kom je ook in een sleur terecht. Breek de cyclus, zodat je daarna weer met een frisse blik naar alles verder kunt.

 

Soms zijn je dagen niet meer zo vernieuwend en heb je nergens meer zin in.  Het gebeurt iedereen weleens, maar het is te verhelpen! Zorg voor leuke dingen in het vooruitzicht, geniet van de kleine dingen of gun jezelf een dagje rust. Kom jij ook weleens in een sleur terecht?

9 gedachtes over “Als alle dagen op elkaar beginnen te lijken

  1. Heel erg herkenbaar! Ik heb het vooral als ik vrij ben en de rest van de mensen die ik ken allemaal school hebben of werken. Bezig blijven is inderdaad the key; vaak ruim ik mijn kamer helemaal netjes op of ga ik vooruit werken met mijn blog! Liefs

  2. Goede tips! Ik heb ook echt het idee dat ik in een sleur terecht ben gekomen! Elke dag is precies hetzelfde, en ook zo vol… Ik heb echt even een dagje rust nodig, want anders word ik echt gek denk ik haha. Alhoewel, bloggen is voor mij wel echt een goede afleiding 🙂 Liefs xx

Geef een reactie

