Kerstmarkt in Bourtange

foto 2 (2)(2)(2)
Afgelopen zondag ben ik voor de vijfde of zesde keer naar de kerstmarkt in Bourtange geweest. Bourtange is een dorpje tussen Duitsland en Groningen in. Mijn ouders nemen mijn broer en mij hier al jaren mee naartoe. En het is er altijd weer leuk. Mijn favoriet blijft de poffertjeskraam! Lees verder voor een verslagje van de kerstmarkt.

foto 2 (2)(2)Rond 11 uur kwamen we aan in Bourtange. Onze traditie is om als eerste poffertjes te eten. De man van de poffertjeskraam staat er elk jaar weer en is erg  vriendelijk. Hij vertelde dat hij het liefst verse ingrediënten gebruikt en dat ie de lekkerste poffertjes maakt. Daar ben ik het mee eens! Ik vind zijn kraampje ook erg leuk met al die pannetjes en versieringen.

foto 1 (1)2De kerstmarkt is niet heel groot, maar dat maakt het juist gezelliger. Een grote massale kerstmarkt vind ik een stuk minder leuk. Ik denk dat er ongeveer 25 kraampjes in totaal staan. Waaronder een kraampje met poffertjes, glühwein, zelf kaarsen maken, kransen, kerststukjes, warme kleding & sjaals en nog meer! Heel leuk allemaal.

foto 5(2)Ook was een stal met twee lieve ezeltjes. Ezels zijn een van mijn favoriete dieren, ze zijn altijd zo knuffelig en schattig! Ze kregen vast heel veel aandacht en wortels die dag.

33i2 (2)2
Rond 12 uur gingen we lunchen in het cafeetje, lekker vroeg zodat er plek was. Ik at een tosti kaas en dronk warme chocomel. Het smaakte allemaal erg goed. Nadat we opgewarmd waren, gingen we de kou weer in.

33i2 (3)
Net zoals altijd was het er weer gezellig. De perfecte activiteit op een zondag in December. Bourtange is trouwens ook heel erg mooi van bovenaf, in een ster vorm. We hebben er lekkere broden gekocht. Ik zag wel heel veel leuke hebbedingetjes, maar niet echt iets wat ik nodig heb. De ezeltjes knuffelen was al leuk genoeg.

Ga jij weleens naar een kerstmarkt?

3 gedachtes over “Kerstmarkt in Bourtange

Geef een reactie

