Hoe kun je jouw dromen uit laten komen?

Het is een nieuw jaar, dus waarschijnlijk heb je goede voornemens. Maar hoe ga je aan de slag met die voornemens? Ik wou dit filmpje even met jullie delen. Vorig jaar rond deze tijd kwam ik dit filmpje tegen op Youtube. Ik vond het zo inspirerend wat ze allemaal verteld. Het gaat over hoe je je dromen en doelen kunt bereiken.

We hebben allemaal dromen en doelen die we graag willen bereiken. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw droom uitkomt? Dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. De stappen van dit filmpje volgen, kan al een stap in de goede richting zijn. Als je bijvoorbeeld heel graag naar Amerika wil, gaat dat niet zomaar gebeuren als je niks doet. Je moet er wel zelf iets voor doen en actief worden.  Deze video was zo inspirerend voor me en het is me het hele jaar bijgebleven. Ze begint vanaf 1:50 te praten over de stappen die je kunt nemen om je doelen te bereiken. Stap 1: schrijf categorieën op. Stap 2: schrijf per categorie je doel(en) op. Stap 3: schrijf op hoe je de doelen in kleine stappen wil bereiken. Let erop dat je de kleine stappen niet te groot maakt. Als je meer gezonder wilt eten, verban dan niet gelijk alle slechte dingen maar begin met 1 gezond iets per dag.

SAM_0491(2)
Ik zag dit filmpje vorig jaar en heb toen alle stappen opgeschreven en voor mezelf ingevuld. Nu heb ik weer hetzelfde gedaan, maar dan voor dit jaar. Dat kun je hierboven zien. Ik heb meer doelen dan echte dromen opgeschreven. Voor dromen (zoals een roadtrip maken, met zeehonden zwemmen, etc.) ga ik binnenkort hetzelfde doen. Links staan de categorieën. Daarna staan onder de genummerde categorieën mijn doelen. En het pijltje wijst naar hoe ik ze wil bereiken.

Ik ben erg benieuwd naar jullie dromen en doelen. Zijn jullie ook geïnspireerd door het filmpje?

2 gedachtes over “Hoe kun je jouw dromen uit laten komen?

Geef een reactie

