Rust

P1120417
Het was de op een na laatste dag van de vakantie en ik was toe aan rust. Rust voor m’n lichaam en ook voor m’n hoofd. Het leren voor de toetsweek, het werken, het opruimen tussendoor en alle andere activiteiten hebben voor meer drukte gezorgd dan ik had gedacht. Natuurlijk verwachtte ik wel dat het vermoeiend zou zijn, maar pas toen ik even stopte met alles voelde ik het. Toen ik op m’n bed artikelen ging lezen en ontspande, merkte ik de vermoeidheid. En terwijl ik allerlei blogs lees, gaan m’n gedachten alle kanten op. Ik raak geïnspireerd door wat ik allemaal zie en lees. Ik denk aan het nieuwe jaar en de dingen die ik wil doen. Dan denk ik aan het feit dat ik nog niet klaar ben met m’n kledingkast uitruimen, dat ik dat morgen maar eens moet afmaken. Ook denk ik aan m’n To Do boekje, ik moet echt weer goed gaan bijhouden hoeveel ik uitgeef. En dan pak ik het boekje erbij en lees ik terug wat mijn doelen voor 2014 waren. Ze zijn allemaal behaald en ik voel me eventjes trots. En zo gaan m’n gedachten verder. Ondertussen heb ik een piano muziekje op gezet, waarvan ik even helemaal tot rust kom. Wat is het soms toch heerlijk om even een momentje voor jezelf te hebben. En om de chaos en drukte in je hoofd weg te voelen ebben. Om je oordopjes in te doen en niks anders meer te horen behalve de muziek. Iedereen heeft dit af en toe nodig.

3 gedachtes over “Rust

Geef een reactie

