Fish eye lens

P1120854(2)
Bij de Hema vond ik laatst een hele leuke gadget: een fish eye lens voor op je mobiel. Deze lens is gemakkelijk op je mobiel te bevestigen door middel van magneten. Het creëert een leuk effect op de foto’s waardoor het lijkt alsof je het vanuit een vissenkom bekijkt (of vanuit de vis zelf). Deze fish eye lens zorgt voor een perspectief van 180 graden. Lees verder voor meer informatie en een paar testfoto’s!

P1120823(2)Eerst bevestig je het ringetje (die je om de camera heen ziet) erop. De achterkant hiervan plakt, dus blijft goed zitten. En wanneer je de fish eye lens wil gebruiken, kun je hem gewoon erop doen. Het is magnetisch dus gaat er makkelijk op en af.

P1120832(2)
P1120847(2)En zo ziet het er dan uit. Ik vind het erg leuk! Dan nu een paar testfoto’s die ik heb gemaakt.

foto 2 (2)Ik had boven m’n bureau de buitenkant van een schrift hangen, omdat er een mooi plaatje van Londen opstond. Maar nu hangt m’n vision board er. 

foto 3 (3)Ik was wel benieuwd of ikzelf ook zou vervormen hierdoor, maar dat viel nog mee haha.

foto 3 (4)Foto vanuit het raam.

foto 5
En een foto voordat ik dit artikel ging maken. Lekker op de bank met warme sokken aan.

Ik vind het effect erg leuk! Het lijkt me vooral mooi om hiermee foto’s te maken van bijvoorbeeld een zonsondergang, bomen, strand en dieren (die worden extra schattig). Dit is een heel leuk hebbedingetje om cadeau te doen. Of om gewoon voor jezelf te kopen. Voor de prijs hoef je hem zeker niet te laten liggen. Hij kost namelijk 4 euro bij de Hema, wat ik een prima prijsje vind voor deze gadget.

Wat vinden jullie van het fish eye effect?

9 gedachtes over “Fish eye lens

Geef een reactie

