People will forget what you said, but they will never forget how you made them feel

10898273_864090143611482_1597454637151330796_n

Mensen zullen vergeten wat je hebt gezegd, maar nooit hoe je ze liet voelen. Deze zin spookt de afgelopen dagen door m’n gedachten. Ik weet eigenlijk niet waar ik deze quote ooit heb gelezen of gehoord, maar ik vind het fascinerend.

Dit is een quote van Maya Angelou, zij was een Amerikaanse schrijver en dichter. Ze heeft overigens nog veel meer mooie uitspraken gedaan, hier kun je ze lezen. Ik weet verder niet zoveel over haar, maar ik denk dat ze een heel wijs persoon was. Al die quotes zijn erg mooi en heel erg oprecht. Maar vooral deze valt voor mij heel erg op. Ik denk dat dit zo is omdat, ik vind dat mensen zich vriendelijk tegenover elkaar moeten opstellen. Mensen kunnen namelijk soms zo bot zijn tegen elkaar. Aardig zijn kost niks, dus ik zie geen reden om het niet te zijn tegen anderen. En het geeft de ander een positief gevoel.

De laatste tijd als ik met mensen praat die ik nog niet ken, denk ik vaak aan deze quote. Ik ben sowieso aardig tegen mensen die ik niet ken, want ik oordeel niet zomaar over iemand.  Ze vergeten misschien wel wat ik heb gezegd, maar ze weten dan nog wel dat ze me aardig vinden. En het is niet zo dat ik enorm veel geef om wat anderen van me denken, maar als anderen positief over je denken is dat wel fijn. En ik denk vaak ook aan: als jij iets niet leuk zou vinden om te horen, dan zou je het ook niet tegen een ander moeten zeggen. Een ander voorbeeld is wanneer je ruzie met iemand hebt gehad. Als je het dan navertelt, weet je vaak niet meer precies wat diegene heeft gezegd. Maar je weet wel dat je boos op diegene bent en er dus een negatief gevoel bij hebt. Daarbij is deze quote ook erg toepasselijk.

Een woord die bij me opkomt bij deze zin is respect. Ik denk aan respect omdat, als jij mensen met respect behandelt denk je onbewust aan wat voor gevoel je ze geeft. Wanneer je iemand een compliment geeft, dan doe je dat omdat je iets leuk vind en om hem of haar een goed gevoel te geven. En het kan zo zijn dat diegene het compliment vergeet maar weet hij/zij wel dat het positief was. En zo kom je weer terug bij dat diegene positief over jou denkt.

Ik vind het een erg mooie quote die mij inspireert om me vriendelijk open te stellen voor iedereen. Maar ook om mensen die ik niet goed ken of maar een keer zie een goed gevoel te geven. Want daar haal je zelf ook voldoening uit. Ik vind Maya Angelou trouwens ook wel een interessant persoon, misschien dat ik wel een keer een boek van haar ga lezen.

Vind jij dit ook zo mooie quote?

Bron afbeelding

3 gedachtes over “People will forget what you said, but they will never forget how you made them feel

Geef een reactie

