Tag: And that’s who I am

PicMonkey Collage2

Ik heb deze tag al een paar keer bij verschillende bloggers voorbij zien komen. Deze tag is een leuke manier om de persoon achter de blog beter te leren kennen. Daarom leek het me een leuke tag om te doen. Dit is denk ik mijn eerste tag op m’n blog (afgezien van de Liebster award, is dat een tag?) Benieuwd naar allerlei weetje over mij? Lees dan verder!

PicMonkey CollageMuziek is echt iets waar ik niet zonder kan. Het is gewoon fijn om naar te luisteren en het kan je humeur veranderen. Muziek kan mij vaak wel opvrolijken of rustig maken als ik het druk heb.

Ik denk heel veel na en dan komen er ook vaak herinneringen boven. Sommige herinneringen die ik heb, zijn speciaal voor me en koester ik. Ik heb ze opgeschreven en ik lees ze graag terug.

Als ik mensen ontmoet, onthoud ik eerder de manier waarop ze praten dan hun  woonplaats. Als ik nu terugdenk aan vrienden van de basisschool, dan weet ik vooral nog kleine dingen zoals een hobby van diegene of de kleur van hun fiets.

Overal om me heen zie ik altijd mooie dingen. Elke dag geniet ik weer van de zonsondergang, dit blijft gewoon mooi. Maar ook kleine dingen zoals de manier waarop iemand enthousiast verteld over iets.

PicMonkey Collage1Over de eerste kan ik kort zijn: ik houd gewoon heel erg van warme chocomel. Zelfs in de zomer.

Ik geloof dat alles gebeurd met een reden. En dan bedoel ik niet dat alles wat je meemaakt al van tevoren vast ligt, maar wel dat bepaalde gebeurtenissen een betekenis hebben.

Ik heb familie in Canada en mijn opa woont in Nederland maar komt uit Canada. En Canada lijkt me zo’n mooi land, dus ik zou er heel graag heen willen gaan.

Ik ben volwassen voor m’n leeftijd denk ik. Niet alleen hoor ik dit vaak, ik word ook vaak ouder geschat. En als ik vergelijk met andere 16-jarigen die uitgaan om stoer te zijn of coma-zuipen en alles, dan ben ik blij dat ik wat volwassener ben en doorheb dat het juist niet stoer is. Niet alle 16-jarigen zijn natuurlijk zo, maar ik zie het wel veel om me heen.

PicMonkey Collage2Haha, precies wat je op het plaatje ziet eigenlijk. Ik kan heel lang kijken naar hoe regendruppels naar beneden glijden op een raam of hoe je stofdeeltjes in de zon ziet dwarrelen.

Ik probeer zoveel mogelijk in het moment te leven. Wanneer ik iets leuks doe, realiseer ik me dat en ben ik me bewust van dat moment.

Ik maak foto’s van alles. Van dingen die ik mooi vind en momenten die ik wil vastleggen. Ik vind het fijn om foto’s te hebben van bepaalde herinneringen.

De positieve kant bekijken van bepaalde situaties probeer ik ook altijd te doen. Wanneer er iets is wat ik niet kan sturen/controleren laat ik het los.

PicMonkey Collage3Ik heb wel 139494 notitie- en invulboekjes. Okay, misschien is dat getal een beetje overdreven maar ik heb er wel veel. Ik maak graag lijstjes van films die ik nog wil zien, dingen waarvoor ik dankbaar ben en dingen die ik nog wil doen.

Met dit plaatje bedoel ik vooral dat ik zelf nadenk en doe wat ik wil. Vroeger was ik nog weleens ‘de meeloper’. Maar nu niet meer, ik doe wat ik zelf wil.

Ik houd heel erg van dieren en dan vooral van honden. Ik zou er heel graag eentje willen, maar helaas is m’n vader allergisch. Gelukkig hebben familieleden wel honden, die ik dan weleens uitlaat. Ik kan altijd goed met dieren omgaan (behalve katten, die mogen me meestal niet maar dat kan ook komen omdat ik ze eng vind)

Als iemand naar me lacht, lach ik altijd terug. Veel vreemden glimlachen gewoon uit vriendelijkheid naar me. En dat maakt me blij dus doe ik het terug.

PicMonkey Collage4Ik denk dat iedereen een goed persoon is vanbinnen, maar dat door omstandigheden mensen rare dingen gaan doen. Maar iedereen word als onschuldige goedaardige baby geboren denk ik.

Lezen vind ik erg fijn. Vooral bij spannende verhalen kan ik weleens helemaal opgeslokt worden door het verhaal. Dan vergeet ik de tijd en zit ik een tijdje in die ‘leeswereld’.

Lange autoritten vind ik ook fijn. Okay, 10 uur achter elkaar iets minder. Maar over het algemeen vind ik het leuk om lekker te zitten en mooie dingen te zien.

Naar de sterren kijken, doe ik ook graag. Net als zonsondergangen, vind ik sterren ook iets bijzonders hebben.


PicMonkey Collage5Ik vind het leuk om nieuwe dingen te proberen. Maar dan bedoel ik niet gelijk bungee-jumpen ofzo. Gewoon kleine dingen zoals dat ik wil leren longboarden of een ander broodje dan normaal nemen.

Op een andere manier naar dingen kijken doe ik ook vaak. Als ik over iets nadenk, dan bekijk ik alle kanten vaak en daarna oordeel ik pas. Maar ook met foto’s maken, vind ik het leuk om het vanaf een andere perspectief te bekijken.

Deze spreekt denk ik wel voor zich. Ik kan in veel dingen iets moois zien.

Ik ben een hopeloze romanticus. Bij romantische films of Ed Sheeran’s liedjes zwijmel ik weg, haha.

Het is best bijzonder om te zien dat je zoveel eigenschappen hebt. En dat het nog lang niet al je eigenschappen zijn. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen! Als je wil, kun je de tag overnemen en op deze tumblr  allerlei plaatjes vinden. Daar heb ik ze ook vandaan. Herken jij één of meer van deze eigenschappen? 🙂

9 gedachtes over “Tag: And that’s who I am

  1. Leuk! Ik herken wel een paar dingen.
    Ik doe wat ik zelf wil en loop niet mee. Ik geloof ook dat iedereen als onschuldige baby wordt geboren, ik ben een echt lijstjes mens. Ik had ook triljoenen notitieblokjes, nu heb ik een agenda met van die ringen en heb ik alles in 1, wordt ook wel filofaxen genoemd.

  2. Heel leuk artikel om te lezen vind ik altijd! Ik hou ook van warme chocolade, ook ik word ouder geschat dan dat ik ben. Wat je zegt over dat coma zuipen, ik zie dat ook heel erg om me heen, en ik snap zelf niet hoe mensen het zo ver kunnen laten komen. En ook ik maak foto’s van alles. Een half jaar geleden heb ik ook deze tag gedaan, maar nu ik dit weer lees twijfel ik om een tweede deel op te nemen!

Geef een reactie

