Kringloopwinkels & donuts

PicMonkey Collage
Het is voorjaarsvakantie – bijna afgelopen, maar goed – en ik had een hele gezellige dag. Ik werkte deze vakantie 6 dagen en ik had 3 vrije dagen. Op een van m’n vrije dagen sprak ik af met een goede vriendin. We gingen naar de kringloopwinkel waar we vervolgens ongeveer een uur bleven en keken oude foto’s terug.

Het was woensdagmiddag rond 1 uur het begon met regenen. De hele ochtend was het droog en net een kwartier voordat ik zou gaan, begon het te regenen. Ja, ik ben een beetje van suiker. Maar ik ben toch gewoon gaan fietsen naar het huis van m’n vriendin, wat overigens maar 6/7 minuutjes fietsen is. Eenmaal daar aangekomen, besloten we om toch nog naar de kringloopwinkel te gaan. Ik ga heel graag naar kringloopwinkels, het is leuk om allemaal verschillende spulletjes te bekijken en het is ook nog eens goedkoop. Zij vind het ook heel leuk, dus gingen we samen. We wilden naar een hele grote kringloopwinkel op een industrieterrein. Ik was er weleens eerder geweest, maar ik wist niet de fietsroute erheen. Dus gingen we onze weg uitstippelen op Google Maps. Daarna zijn we gaan fietsen, terwijl het nog steeds regende. De regen maakte de fietstocht extra avontuurlijk 😉 We begonnen dingen van Google Maps te herkennen en toen vonden we de kringloop.

foto 1 (1)
foto 3 (1)
foto 3 (2)
foto 4
Eenmaal aangekomen bij de kringloop, gingen we gauw naar binnen. Ze hebben deze kringloop echt heel leuk opgeknapt! Veel meer decoratie dan eerst. Ik heb er een aantal foto’s van gemaakt. De gekleurde stoelen aan de muur was m’n favoriete decoratie. Deze kringloop heeft heel veel meubels, glaswerk, boeken maar ook kleine decoratie spullen. Erg leuk allemaal! Wat ik ook leuk vind aan kringloopwinkels, is dat het je creativiteit prikkelt. Je gaat vanzelf bedenken hoe je bijvoorbeeld een kastje kan opknappen of wat je met een vaasje kan doen.

foto 4 (1)
Nadat we alles wel hadden gezien, gingen we wat drinken in het café gedeelte in de kringloopwinkel. We namen allebei thee met een donut, lekker! Daar hebben we heel gezellig gezeten: lekker thee drinken en kletsen. Helemaal fijn als je droog binnen zit, terwijl het buiten hard regent. Na een tijdje zijn we weer terug gefietst naar haar huis. Daar hebben we nog oude foto’s terug gekeken. Ik was in 2013 mee met haar op vakantie, dus heel leuk om terug te zien. En ook foto’s van toen we nog ongeveer 5 jaar oud waren, toen kenden we elkaar al.

Ik vond het een hele gezellige dag 🙂

6 gedachtes over “Kringloopwinkels & donuts

Geef een reactie

