Dagje Utrecht

PicMonkey Collage
Zaterdag had ik voor het eerst in een half jaar weer eens een winkeldagje met m’n moeder. Sinds vorig jaar zomer heb ik een baantje en werk ik vaak op zaterdag. Voorheen gingen mijn moeder juist vaak een dagje weg op zaterdag, maar de laatste tijd kon dat dus niet. Nu had ik het hele weekend vrij, dus gingen we zaterdag een dagje naar Utrecht.

We reisden met de trein naar Utrecht (lang leve Kruidvat treinkaartjes!). Met de trein gaan vind ik altijd leuk, want ik doe het bijna nooit. Het is wel een relaxte manier van reizen. Maar ook vind ik het leuk om de mensen te observeren. Het was rond 9 uur ’s ochtends en er zat een jongen in de trein te slapen. De conducteur wekte hem om te vragen waar hij heen moest, maar die halte had ie al gemist. Dus gingen de mensen die vlakbij hem zaten, hem helpen door uit te zoeken welke trein hij terug moest nemen. En toen hij uiteindelijk uitstapte, bedankte hij ze nog. Daarna raakten de vrouwen die hem hadden geholpen met elkaar aan de praat en hebben ze de hele weg gekletst. En ik zat mee te luisteren, haha! 🙂

IMG_1641(2)
IMG_1642(2)
IMG_1657(2)
IMG_1660(2)

Ik vind Utrecht een leuke stad! Veel zijstraatjes met verrassende winkeltjes, mooie panden en lekkere lunchcafés. We gingen natuurlijk naar Utrecht om te shoppen, maar uiteindelijk vonden we alle bijzondere winkels in de zijstraten veel leuker. Ook kwam ik de winkel WAAR tegen, wat een hele leuke winkel is met allemaal (fairtrade) hebbedingetjes is. Daar hebben we een fairtrade browniemix gekocht. Ook waren daar dingen zoals ‘een doosje vol geluk’ of mooie versierde schaaltjes te koop. Echt een aanrader! We hebben daar lekker rond gesnuffeld.

PicMonkey Collage3 We hebben het shoppen anders aangepakt dan normaal. Meestal gingen we snel van winkel naar winkel, maar nu zijn we rustig rond gaan lopen. Af en toe even een winkeltje in, maar vooral lekker rustig de stad bekijken. En natuurlijk kon even lunchen en wat drinken niet ontbreken (en later nog een appeltaartje haha!). Uiteindelijk heb ik alleen een fotoboek van Paperchase gekocht (komt nog een blogpost over). Ik heb wel leuke schoenen gezien en die heb ik ook gepast, maar die zaten niet mooi. M’n moeder heeft nog een mintkleurig vestje, shirtje en een sjaaltje gekocht. Het was een hele gezellige dag!

Heb jij nog wat leuks gedaan afgelopen weekend?

7 gedachtes over “Dagje Utrecht

  1. Dat klinkt alsof je het heel leuk hebt gehad! Zaterdag ga ik naar Amsterdam toe met mijn zus, want we hebben daar een concert ’s avonds. Maar overdag gaan wij dus ook heerlijk even shoppen ❤

  2. Pingback: Shoplog: nieuwe tops & Paperchase |

Geef een reactie

