#IHAVETHISTHINGWITHFLOORS

PicMonkey Collage2Een paar weken geleden kwam ik deze hashtag toevallig tegen op Instagram. Ik vond het zo’n leuk concept dat ik het graag even wil delen met jullie. Mensen plaatsen foto’s van mooie vloeren waar ze op staan. Dit kan een mooie houten vloer zijn, maar ook mooie tegels of een straat. Het resultaat is heel veel leuke foto’s!

#Ihavethisthingwithfloors is een leuke tag om zelf ook te gebruiken. Onbewust deed ik dit zelf ook weleens, zulke foto’s geven een leuk effect. Maar het is ook leuk om al die foto’s met mooie gedetailleerde tegels en bijzondere composities te zien. Sommige foto’s zijn erg druk, anderen juist weer erg rustig. Ik heb twee collages gemaakt van de foto’s bij deze hashtag. Eentje met drukke, gedetailleerde foto’s en eentje met rustigere foto’s.

PicMonkey Collage Zulke vloeren als hierboven zie ik in Nederland bijna nooit, vooral niet buiten. Maar ik kom dan waarschijnlijk niet op de juiste plaatsen, waar ze wel zijn. Mooie vloeren als deze zijn overal vast wel te vinden. En dat is ook erg leuk, om op verschillende plekken in de wereld zo’n foto te maken.

PicMonkey Collage1En dit zijn de foto’s die ik ook erg mooi vond, dezen zijn wat rustiger. Ook al zijn de vloeren vrij normaal, het is toch een leuke foto. Bij sommigen zie je dat er juist meer op de compositie is gelet om de foto mooi te maken. En linksboven zie je eentje met een tekst op de grond. Dit lijkt me zo leuk om een keer tegen te komen, een woord of zinnetje op de grond.

Ik heb bij deze hashtag nog nooit dezelfde vloeren gezien, zo uniek allemaal! Mensen over de hele wereld plaatsen zulke foto’s. En het is ook leuk om stiekem te letten op hun schoenen, die erbij op staan. Ik vind het een hele leuke hashtag om te bekijken! Je hebt ook een account met dezelfde naam, waar veel foto’s op staan. En er zijn ook soortgelijke hashtags zoals: #ihavethisthingwithceilings (plafonds) en #ihavethisthingforsymmetry (symmetrie).  Kende jij deze hashtag(s) al?

 

 

Foto’s zijn van de volgende Instagram-accounts: @robigir, @mor.tervoli, @dnznil, @citrinedream, @jakeling, @sarazucker, @instamelo, @tidaann, @saramarie0916, @bonnymg, @floorsndoors, @smlennox, @zozylya, @wendlingandboyd, @missbalader, @marina_ricardo7, @streetandtable, @moniquebianca, @didier_yhc, @natmazz, @prettysouth_, @fajjj, @mallorquisabaters, @tombolrana

11 gedachtes over “#IHAVETHISTHINGWITHFLOORS

  1. Ik kende de hashtag maar ik dacht dat het door één persoon werd gedaan. Het ziet er altijd wel heel tof uit. Alleen hier hebben wij alleen saaie tegels. Dus ik denk niet dat ik echt mee kan doen met deze ‘trend’

Geef een reactie

