Texel dag 1

P1130404(2)2
Een paar dagen terug zat ik heerlijk op Texel. De ouders van een goede vriendin hebben daar een chalet op een camping, waar wij gratis in mochten voor een paar daagjes. Ik was al eens in 2013 met haar mee geweest en dat was superleuk. Ik heb dan ook heel erg uitgekeken naar deze dagen op Texel. Het idee om er nu heen te gaan met wat vriendinnen begon eigenlijk als een grapje, maar het mocht uiteindelijk echt. Lees hier het verslag van onze eerste dag!
P1130397(2)

P1130400(2)
Heel vroeg in de ochtend, rond 6 uur, stond ik dinsdag op. Na m’n tas ingepakt te hebben, werd ik naar het huis van m’n vriendin gebracht en vanaf daar vertrokken we om 7 uur richting Den Helder. We namen om half 9 de boot naar Texel. Eenmaal op de boot begon het vakantiegevoel. Dan pas merk je dat je echt op reis bent. Op het eiland aangekomen, huurden we twee fietsen (we waren met vier meiden en hadden twee fietsen meegenomen). Tijdens de fietstocht zijn we langs de dijk gefietst, door kleine dorpjes en langs weilanden. We zijn een paar keer gestopt voor mooie foto- en filmmomenten. We kwamen zelfs een rode telefooncel tegen waar we nog een foto hebben gemaakt.
P1130403(2)
P1130408(2)
Toen we in de chalet aankwamen, hebben we onze spullen gelijk uitgepakt. En daarna zijn we boodschappen gaan doen. Zelfs hier hadden we zin in, want nu kon je alles zelf bepalen. Je hebt toch meer vrijheid als je zonder ouders op vakantie gaat. Na de ontbijtspullen, snacks, soep en broodjes te hebben gekocht, zijn we gaan lunchen. Daarna zijn we met de Texelhopper naar Den Burg gereden. Hier hebben we in veel leuke winkeltjes rondgekeken en op een terrasje warme chocomel en verse muntthee gedronken.
P1130415(2)
P1130431(2)
’s Avonds hebben we soep met broodjes klaargemaakt. Na het eten fietsten we naar Kaap Noord (paal 33), dit is een heel leuk restaurantje aan het strand. Daar hebben we eerst onze schoenen uitgedaan. Met blote voeten liepen we in het zand richting de zee, waar de voetjes ook ingingen natuurlijk. Het was er nu natuurlijk wel erg koud, aangezien het nog maar april is en het was rond 8 uur ’s avonds. Je kreeg er kramp in je voeten van. Maar toch was het erg leuk om te doen. We hebben er veel foto’s gemaakt en naar de zonsondergang gekeken. Daarna hebben we nog in Kaap Noord gezeten onder een dekentje met wat drinken en nacho’s. Rond 9 uur zijn we weer teruggefietst naar de camping. Het was een heerlijke dag!

Ben jij weleens op Texel geweest?