Texel dag 2

P1130471(2)2
Vorige week terug zat ik heerlijk op Texel. De ouders van een goede vriendin hebben daar een chalet op een camping, waar wij gratis in mochten voor een paar daagjes. Het waren superleuke dagen! Een paar dagen terug kon je al een verslag over de eerste dag op Texel lezen. Nu kun je hier het verslag van onze tweede dag lezen!

P1130442(2)
P1130449(2)
Op woensdag 8 april was het alweer de tweede dag. Ondanks dat het nog maar april was en dus niet 20 graden en super zonnig, hebben we toch lekker buiten zitten ontbijten. Ondertussen speelden we een potje kwartet. Deze dag zijn we naar de Koog gefietst. Het was een fietstocht van ongeveer 40 minuten door de duinen. Ik vond het een hele leuke route, want we kwamen ook langs heel veel schapen met lammetjes. Texel is een eiland vol schapen, dus ik heb heel veel lammetjes gezien deze dagen. Eenmaal aangekomen in de Koog hebben we onze fiets neergezet en zijn we gaan lopen. De Koog is een heel gezellig stadje met veel leuke winkels. Ik kocht bij de winkel Quicksilver een heel leuk topje met palmbomen.

IMG_1979(2)
P1130455(2)
P1130459(2)
P1130468(2)
Daarna zijn we naar het strand gelopen. We hebben daar eerst bij een hele kleurrijke strandhut op het terrasje in de zon wat gedronken. Het was weer een stuk zonniger dan het ’s ochtends was, heerlijk! Op een gegeven moment hebben we onze schoenen weer uitgedaan en zijn we gaan wandelen op het strand. Natuurlijk zijn we ook weer even met onze voeten in het water gegaan, lekker koud haha. Het strand was zo fotogeniek deze dag, echt prachtig. Het leek wel een zomerdag! We hebben een mooie strandwandeling gemaakt.  Eigenlijk wilden we bijna niet weg, zo fijn was het. Maar rond half 5/5 uur zijn we toch terug gaan fietsen.

Op de camping zat ook een paviljoen inclusief een restaurant, bowlingbaan en kinderspeelparadijs. Naar dat laatste gingen wij natuurlijk niet, haha. In het restaurant hebben heerlijk gegeten. Ik nam een pizza margeritha en als toetje flensjes met vers fruit. Daarna zijn we om 8 uur gaan bowlen. Ik houd eigenlijk niet zo van bowlen, omdat ik het niet goed kan. Het was – ondanks dat ik vierde werd (van de vier meiden) – toch erg leuk. Rond een uur of 10 zijn we terug naar het chalet gegaan. We hebben de film ‘de Eetclub’ gekeken. Het verhaal was een beetje ingewikkeld. Gelukkig had één van de meiden hem al gezien, dus ze legde het aan ons uit wanneer we het niet begrepen. Ik vond het een leuke en spannende film. Rond half één gingen we naar bed. Dit was helaas de laatste ‘volle’ dag, want de volgende gingen we weer weg. Een verslagje over de derde dag komt binnenkort.

Wat vind jij leuk om te doen op vakantie?