Sprookjesbos, uitwaaien op het strand & shoppen

PicMonkey Collage12
Ik ben in Denemarken! Dinsdag kon je in deze blogpost lezen wat we de eerste dagen hebben gedaan hier. Maar ook de dagen erna hebben we veel leuke dingen gedaan. In deze blogpost veel foto’s en beschrijvingen van onze avonturen in Denemarken.

 

PicMonkey Collage1
5 mei 2015

Dinsdag hebben we een heel mooi natuurverschijnsel gezien: Møns Klint. Deze klippen aan de Oostzee zijn heel erg indrukwekkend. De krijtrotsen zijn enorm, op sommige stukken wel 140 meter hoog. Supergaaf om te zien! Het zwarte kiezelstrand ervoor kun je betreden (op eigen risico, want er vallen weleens stukken rots naar beneden). Het was regenachtig weer, dus hebben wij het bij de wandelroute boven de klippen gehouden. Het bos, waar we onze wandelroute naar Møns Klint liepen, was ook erg mooi. De bomen waren kronkelig en de bladeren waren echt felgroen. Het had iets sprookjesachtig, zo mooi!

PicMonkey Collage
6 mei 2015
Woensdag zijn we heerlijk naar het strand geweest. Ik weet de plaatsnaam niet meer, maar het was er heel mooi. Het was ook erg zonnig, dus perfect weer voor een strandwandeling. Hier kan ik echt van genieten. Het zeebriesje, de zon op je gezicht en op blote voeten door het zand lopen. Mijn moeder maakte de bovenstaande foto van mij op het strand. Ik vond deze erg leuk! Hierna hebben we in Slagelse lekker geluncht op een terrasje. Tot het avondeten hebben we in de tuin een boekje gelezen, in de hangmat gelegen en vooral veel relaxt. Fijn dagje!

PicMonkey Collage
7 mei 2015

Donderdag was het weer niet zo goed; een stuk frisser en bewolkt. Dus zette mijn vader ons (mijn moeder en ik) af bij het winkelcentrum. Hier hebben we een uurtje of twee rondgelopen en geshopt. Ik kocht een leuk item bij de Gina Tricot (mini shoplog van Denemarken volgt nog). Ook nam ik weer een heerlijke Frozen Yoghurt, lekker!

’s Middags bezochten we verschillende dorpjes en steden, maar dezen vielen tegen. Veel winkels waren dicht of niet bijzonder. Dus zijn we teruggegaan naar het huisje. Voor de rest hebben we deze dag niet zoveel bijzonders gedaan eigenlijk. Lekker buiten gezeten en een boomhut in de tuin ontdekt. ’s Avonds nog een potje jeu de boules gespeeld, zoals elke avond haha. Weer een relaxte dag gehad.

PicMonkey Collage
8 mei 2015

Vrijdag was het plan om naar Roskilde te gaan. Een grote stad waar jaarlijks in de zomer een popfestival wordt gehouden. We waren erg benieuwd naar Roskilde, want we hadden er al veel over gehoord. Maar waarschijnlijk waren we wat te vroeg in het toeristenseizoen, want het viel erg tegen. Geen souvenirwinkeltjes te bekennen, of andere leuke winkels. Roskilde ligt niet ver van Kopenhagen af, dus besloten we hier voor de tweede keer heen te gaan. Kopenhagen is een hele fijne stad. Er hangt een relaxte sfeer, het is overzichtelijk en afwisselen. Ook viel het ons op hoe schoon de straten er zijn. We willen zeker nog eens terug naar deze wereldstad. Er was een kraampje met vegetarische hotdogs, waar ik eentje van nam. Dit was heerlijk!

Daarna zijn we naar Stevns Klint gereden. Dit zijn ook prachtige klippen, maar iets kleiner dan Møns Klint. Maar daarom niet minder indrukwekkend! Als je ernaar kijkt, voelt het altijd zo onwerkelijk. Alsof het een schilderij is waar je naar kijkt. Zeker een aanrader als je in Denemarken komt.

Vandaag gaan we alweer naar huis; de week vloog voorbij! Ik vond het een hele fijne vakantie. We hebben mooie natuurverschijnselen gezien, Kopenhagen twee keer bezocht, veel relaxt in de hangmat en vooral veel plezier gehad. Ben jij weleens in Denemarken geweest?

 

 

4 gedachtes over “Sprookjesbos, uitwaaien op het strand & shoppen

Geef een reactie

