Hoe je makkelijk leert longboarden

IMG_2159(2)
Longboarden, het is in het begin moeilijker dan het lijkt. Een vriendin van mij heeft een tijdje terug een longboard gekocht. Het lijkt wel een beetje een hype; steeds meer mensen kopen er eentje. Maar nadat ik een middagje met haar en nog een vriendin ging longboarden, snap ik waarom. Het is namelijk heel erg leuk. Een gave manier om sportief bezig te zijn.

11180224_1589496951325500_1127624_n(2)1
Op het begin sta je wankel op het longboard en durf je amper vooruit te gaan. Ik ben altijd bang om te vallen met dit soort dingen. Het belangrijkste is om je evenwicht te vinden. En als dat eenmaal lukt, durf je al snel een stapje verder te gaan. Na een paar keer oefenen met opstappen en dan vooruitkomen, kun je het al. Het helpt ook om op iemand te leunen als je nog niet los durft te rijden. Opzich had ik het longboarden al snel onder de knie. Het is heel leuk om te doen. Je voelt je echt vrij als je eenmaal aan het longboarden bent. Skeeleren doe ik ook graag, dat is wel te vergelijken met longboarden. Maar longboarden voelt een stuk relaxter.

Na één middagje in het park longboarden met vriendinnen was ik overtuigd van drie dingen. Namelijk: 1) Ik wil een longboard, 2) In mijn woonplaats zijn zoveel mooie plekken die ik nog niet ken en 3) Dit moet ik echt vaker doen. Ik vond het longboarden zo leuk! En het parkje waarin we gingen cruisen, was erg mooi. Ik realiseerde me echt hoe mooi de stad waarin ik woon is. Daarbij had ik een hele gezellige middag met m’n vriendinnen. Ik kwam ook echt even tot rust.

11128409_1589417744666754_1613846557_n(2)
Het enige nadeel aan longboarden, is de prijs. Het longboard van mijn vriendin is van het merk Global en kostte ongeveer 150 euro. Dat vind ik best wel duur. Als ik er eentje zou kopen, ben ik bang dat ik het board uiteindelijk amper gebruik. Vanwege tijdgebrek of omdat ik er snel op uitgekeken raak. Daarom twijfel ik nog of ik er echt eentje ga kopen. Maar voor nu houd ik het bij gezellige middagen longboarden met vriendinnen.

Heb jij weleens op een longboard gestaan?

 

9 gedachtes over “Hoe je makkelijk leert longboarden

  1. Ik wil er ook graag eentje! Maar ik heb nog nooit op een longboard gestaan en ben ook bang dat ik het te weinig ga doen. Overigens hebben ze ook al longboards rond de 60-80 euro, maar die vind ik persoonlijk een stuk minder mooi.

  2. Leuk! Ik ben een soort van aan het oefenen op een goedkope pennyboard. Ooit wil ik wel een echte longboard. Al hebben wij hier niet echt ideale wegen ervoor, want overal zitten gaten in de weg en klinkers lijken mij niet ideaal rijden.

  3. Wat leuk dat je ging longboarden met je vriendinnen! Ik ging gisteren voor het eerst pennyboarden met mijn nichtje en dat was ook heerlijk. Als je geen longboard wilt kopen, omdat je die te duur vindt, kan je altijd nog een pennyboard oid kopen. Is natuurlijk een stuk minder groot, maar het lijkt er wel op:)

Geef een reactie

