Kwaliteit boven kwantiteit

P1130390(2)
De laatste tijd lees je in het blogwereldje veel artikelen over hoe bloggen veranderd is. Veel bloggers plaatsen minder artikelen dan voorheen en hebben minder inspiratie. En de meesten willen niet meer zo standaard bloggen; ze zijn op zoek naar originaliteit. Waarschijnlijk heb je dit bij mijn blog ook wel gemerkt. Er komen minder artikelen dan voorheen online. De reden ervoor lees je in deze blogpost.

Ik ervaar op het moment hetzelfde als deze andere bloggers. Al een tijdje ben ik er niet aan toe gekomen om vaak een blogpost te plaatsen. Voorheen probeerde ik namelijk om de dag een artikel te schrijven. Maar op een gegeven moment ging de inspiratie een beetje weg. En werd mijn leven naast bloggen drukker. Nu probeer ik minstens 2 blogposten in de week te schrijven. Maar het is toch nog moeilijk vol te houden soms. Ik vind het combineren van school, werk, hobby’s, sociaal leven en daarnaast ook bloggen erg lastig. En wanneer het dan te druk is, gaan school en m’n bijbaan voor.

Daarnaast ben ik van mening dat bloggen leuk moet blijven. Ik zie bloggen als een van mijn hobby’s. Ik doe het dus voor mijn plezier en hoop anderen ermee te inspireren. Ook vind ik het gewoon erg leuk om dingen die ik meemaak te delen. En op deze manier kan ik veel herinneringen opschrijven en behouden. Maar zodra het gaat voelen als een ‘verplichting’ om te bloggen, wordt het lastig om vol te houden.
In je dagelijkse leven maak je niet elke dag iets mee waarover je wilt schrijven. Daardoor heb je ook niet altijd inspiratie om te bloggen.

Toch blijf ik bloggen leuk vinden en ben ik zeker van plan om nog lange tijd door te gaan. Alleen plaats ik pas een blogpost als ik ook echt iets leuks heb te vertellen. Zodat het ook leuk blijft om te lezen. Want blogposten om de leegte of stilte op te vullen, zijn meestal niet geschreven vanuit het plezier voor bloggen. Dit merk je dan ook snel en dan daalt de kwaliteit al gauw, vind ik zelf. Kwaliteit gaat voor mij dus boven kwantiteit. Dat is de reden waarom er niet meer op vaste dagen blogposten online komen. Maar ik blijf natuurlijk wel bloggen 🙂

Is dit voor jou ook herkenbaar als blogger? Of misschien merk je het ook op andere blogs als lezer(es)? 

8 gedachtes over “Kwaliteit boven kwantiteit

  1. Ik blog zelf nog niet zo lang. Ik heb wel een aantal rubrieken die wel op vaste dagen online komen. Deze vind ik ook echt leuk om te maken en doe ik met veel plezier. Ik wil geen vaste dagen om een artikel online te laten komen. Ben het echt met je eens! Kwaliteit gaat boven kwantiteit.

  2. De momenten van inspiratieloosheid zijn erg herkenbaar. Zelf schrijf ik veel van mijn blogjes vooruit op de momenten dat ik wel inspiratie heb en plan ze dan in. De blogjes die spontaan online komen zijn meestal de update-jes, wordt toch wat krom als ik die later plaats ofzo 😉 Xoxo

Geef een reactie

