Allerlekkerste dessert ooit: cheesecake

P1130905(2)2
Ik ben niet bepaald een keukenprinses. Brownies bakken uit kant en klare mix lukt me nog wel. Maar zodra het wat ingewikkelder is, wordt het al lastig. Koken, bakken en gerechten maken vind ik wel erg leuk om te doen. Zolang het simpel is tenminste. Daarom was ik ook erg blij toen dit geweldige dessert ontdekte. Erg makkelijk om te maken en heerlijk!

P1130888(2)Wat heb je nodig? 
– 8 tarwebiscuits
– 250 g mascarpone
– 125 ml slagroom
– 3 el suiker
– 4 el lemon cheesecake likorette
– 125 g frambozen
– 1 reep witte chocolade


P1130892(2)
Stap 1. Verkruimel de biscuits boven de schaal

Stap 2. Klop met een mixer de mascarpone, slagroom, suiker en de likorette tot een dikke crème

Stap 3. Vul de schaal met de crème en leg daarop de frambozen

Stap 4. Rasp de witte chocolade en strooi dit tot slot over het dessert.


P1130901(2)

P1130909(2)2

En dit is dan het resultaat! Het is erg makkelijk om te maken en binnen 10/15 minuten klaar. Het perfecte dessert als je van cheesecake houdt! En ook als je weinig tijd hebt om een toetje klaar te maken. Of als je een beginner bent. Genoeg redenen om dit heerlijke dessert eens te maken dus. Hier thuis zijn mijn ouders en broer in ieder geval erg enthousiast erover.

P1130905(2)
Ik krijg gewoon alweer zin in dit toetje als ik deze foto’s zie, haha. Het recept kun je hier vinden. En de ingrediënten kun je allemaal vinden bij de Jumbo. Dit is overigens geen gesponsorde blogpost, ik ben gewoon erg tevreden over dit recept!

Wat is jouw favoriete dessert?

7 gedachtes over “Allerlekkerste dessert ooit: cheesecake

Geef een reactie

