25 cm van mijn haar gedoneerd!

IMG_2672(2)

Al een lange tijd had ik het idee om mijn haar te gaan doneren. In 2012 heb ik dit al eens eerder gedaan, toen ging er 23 centimeter af. Mijn haar groeit erg snel. Als ik dan een tijdje niet naar de kapper gaat, is het zo weer lang. Dat was nu ook het geval. Ik was wel toe aan wat korter haar voor de zomer. Dus afgelopen woensdag ging er 25 centimeter van mijn haar af.


Een paar maanden geleden besloot ik om mijn haar voor de zomer een kort kapsel te nemen. In de zomer rondlopen met lang (en donker) haar vind ik soms zo vervelend. Dus doneren leek mij de perfecte oplossing. Je helpt er anderen mee en het is voor jezelf lekker luchtig in de zomer. Mijn haar groeit erg snel. Dus als ik het weer lang wil hebben, groeit het zo weer aan. Afgelopen woensdag ging ik naar de kapper.


PicMonkey Collage(2)2Hierboven de voor en na foto’s! Het lijkt rechts op zich niet heel erg kort, maar dat komt meer omdat de foto van dichtbij is genomen. Er is in totaal dus 25 centimeter vanaf gegaan. Ik vind het belangrijk om, op wat voor manier dan ook, anderen te helpen. Dat kan met goede doelen steunen door geld te geven of juist door je haar te doneren. Ik kan een deel van mijn haar wel missen, het groeit bij mij toch wel weer aan. Maar bij mensen die ziek zijn, groeit het niet of heel langzaam. Voor hen is het dan erg fijn als mensen hun haar doneren, zodat zij een pruik van echt haar kunnen dragen. En voor mij is het ook positief, want het geeft voldoening en ik was wel toe aan wat nieuws.

IMG_2692(2)

De dag erna vond ik het wel spannend hoe mensen gingen reageren. De reacties zijn tot nu toe erg positief! Ik kreeg op school veel te horen dat ze het leuk vonden staan. En veel mensen vonden het ook goed dat ik het heb gedoneerd. Maar er zitten ook altijd weer mensen tussen die het ‘zonde’ vinden. Die reacties vind ik altijd wel jammer, want hoezo is het zonde? Het is voor een goed doel. En ik had zin in kort haar, dus waarom niet? Degenen die dit weleens zeggen zijn vaak meiden, die zelf heel lang  wachten tot hun haar lang is. Daarom zouden zij het daarom nooit afknippen. Dus ik begrijp wel dat ze het zelf niet willen, maar daarom is het nog niet zonde als ik mijn haar doneer. Gelukkig heb ik meer leuke reactie gehad dan de ‘zonde’ reacties. Ikzelf ben er in ieder geval heel blij mee!

Zou jij je haar een keer willen doneren?

15 gedachtes over “25 cm van mijn haar gedoneerd!

  1. Super van je! En dat het ‘zonde’ is slaat echt nergens op, het is nog steeds een mooie lengte en het groeit wel weer! Ben zelf van ongeveer jouw eerste lengte naar helemaal kort gegaan (lees: bijna stekeltjes). Dat zal ik niet meer snel doen, nu ik het weer wil laten groeien is het erg lastig om een beetje een leuk model erin te krijgen… Xoxo

  2. Wouw echt heel erg goed dat je dit doet!! Ik zou zelf ook wel haar willen doneren maar ik heb het nu veel te kort maar ik weer hoe fijn het is om een pruik te hebben als je ziek bent.. Vind het altijd zo mooi om te zien dat mensen. Hun haar doneren..
    Liefs Nathalie

  3. Wow, de tweede keer al! wat onwijs goed van je, super lief! Het resultaat mag er ook zeker wezen. Jammer van de ‘sonde’ reacties, maar focus lekker op de positieve reacties. Je bent een toppersoon ❤

  4. Amaaai, super dat je dit hebt gedaan! Wel tof dat je haar zo vlug groeit & dat het al je tweede keer is. Mijn haar groeit helaas ontzettend traag, maar ik hoop om ooit ook zoiets te kunnen doen.

Geef een reactie

