Gezonde snacks in de supermarkt

P1130932(2)2
Superfoods, smoothies en Kayla Itsines.  Gezond eten en fit blijven is een soort trend geworden de laatste tijd. Alleen denk ik zelf niet gelijk aan een wortel, als ik zin hebt om te snacken. En jullie vast ook niet. Daarom heb ik laatst in de supermarkt gezocht naar snacks die 1) lekker zijn en 2) een voedzame en gezondere optie zijn. Lees verder voor de snacks!

P1130920(2)Fruit en groente zijn natuurlijke de gezondste snacks. Maar altijd maar een gewoon stuk fruit is ook een beetje saai. Een tijdje terug ontdekte ik tutti frutti; dit is gedroogd fruit. En in zo’n zakje met tutti frutti zitten altijd verschillende soorten fruit. Appel was altijd mijn favoriet, dus die at ik altijd als eerste op. En nu zag ik bij de Albert Heijn een zakje met alleen maar gedroogde appel. Dit is erg lekker als snack als je zin hebt in iets zoets! De enige ingrediënten zijn: gedroogde appels (99,94%) en een conserveringsmiddel. Nu is dat laatste niet zo goed of gezond, echter is het maar 0,06% dus dat is er weinig.

Ik wilde dit product vooral even laten zien, omdat ik er nooit iemand over hoor of er iets over lees. Dus weinig mensen lijken het te kennen. En dat terwijl het een gezondere optie is dan snoepgoed etc.

P1130927(2)
P1130932(2)Wat ik zelf nog meer erg lekker als tussendoortje vind is een broodje of cracker met pindakaas. Alleen is brood niet erg gezond en in crackers zitten vaak veel toevoegingen. En in pindakaas trouwens ook. Dus eet ik nu als gezondere optie graag een rijstwafel met amandelpasta. De rijstwafels die je op de foto ziet, zijn van het merk Leev.  Rijstwafels bestaan meestal alleen uit rijst en zeezout. Maar in deze Leev rijstwafels hebben ze ook biologische haver, veel vezels, kamut khorasan (rijk aan proteïnen, mineralen, etc.) Dus deze rijstwafels zijn gezond te noemen! En de amandelpasta is ook biologisch en zonder toevoegingen. Erg lekker op de rijstwafels!

Wat eet jij als gezondere optie als je wilt snacken?

 

Een gedachte over “Gezonde snacks in de supermarkt

Geef een reactie

