Roadtrip: 4 dagen Tsjechië

P1140021(2)
In plaats van twee weken op dezelfde plek, besloten we deze zomer om naar verschillende plekken te reizen en daar een aantal dagen te blijven. Onze keuzes werden Tsjechië en Slovenië, omdat we er nog nooit waren geweest. Nu ben ik 4 dagen in Tsjechië geweest en in deze blogpost lees je alles wat we hebben gedaan!

PicMonkey Collage1
Dag 1: Hagen, Duitsland

De allereerste dag van onze vakantie reden we naar Duitsland. Daar zijn we een dagje opgetrokken met onze Duitse familie. ’s Avonds gingen we bij hen eten; een koud buffet. Dit waren heel veel kleine hapjes die allemaal goed smaakten. De combinatie van verse tomaat, mozzarella en basilicum was mijn favoriet. Na het eten kreeg ik een zelfgemaakte cocktail, erg lief! We overnachtten in het Mercure hotel.

PicMonkey Collage2Dag 2: Lipno nad vltavou Tsjechië
Op dag twee ging onze reis verder. Na een lekker ontbijtbuffet hebben we onze spullen gepakt en reden we door naar Tsjechië. Onze bestemming was het Lipno meer, daar zaten we in een appartement op Landal Marina Lipno. Dit was een mooi vakantiepark. Erg levendig, gezellig en lekker dichtbij het water. Overal fietsen, skeeleren of wandelen mensen. Nadat we ons een beetje hadden geïnstalleerd in het appartement, zijn we op zoek gegaan naar een restaurant. Bij Milano aten we heerlijke pizza’s. Oh, en daar won ik ook nog 5 euro door een weddenschap met m’n broer. Hij geloofde niet dat ik de hele pizza op kon eten, maar dat lukte wel haha.


PicMonkey Collage7Dag 3: Lipno nad vltavou, Tsjechië

Op de derde dag zijn we naar het leuke stadje Český Krumlov geweest. Dit is een aanrader als je ooit naar Tsjechië gaat! Je loopt door gezellige straatjes met verscheidene souvenirwinkels. En dan weer over een houten brug waar veel mensen foto’s maken van het uitzicht op het water. Op het water zie je allemaal mensen kanoën en in rubberboten varen. Door de straatjes heen hangt een geur van Trdelník. Dit is een soort rol van deeg met kaneel en suiker, erg lekker! Dit is een Tsjechische specialiteit. ’s Avonds gingen we weer uit eten. Deze keer bij Admiraal Hotel, dit smaakte ook goed.

PicMonkey Collage4Dag 4: Lipno nad vltavou, Tsjechië
Op dag vier leek het ons leuk om de uitzichttoren, die we vanuit ons appartement konden zien, te gaan beklimmen. Eerst moesten we de berg op lopen en dat was best pittig. En toen we er eindelijk waren, moesten we ook nog eens een uur in de rij staan voor de kaartjes. Maar het was het waard. Het uitzicht was erg mooi, al durfde ik niet helemaal tot de top. Ik heb namelijk hoogtevrees, dus ik vond het wel spannend. De toren heet overigens Stezka Korunami Stromu Lipno. Later die dag hebben we weer gegeten bij Milano. Ik nam natuurlijk weer een pizza margarita. De pizzateller staat tot nu toe op 2 in deze vakantie.


PicMonkey Collage6Dag 5: Lipno nad vltavou, Tsjechië

Het zou deze dag lekker weer worden, maar dat viel helaas tegen. In plaats van zwemmen (waar ik op had gehoopt) gingen we nog een keer naar Český Krumlov. En ook deze keer was het erg leuk! Ik kocht nog een souvenirtje voor een vriendin die onlangs jarig was. En we hebben geluncht op een gezellig terrasje aan het water. Dit was overigens de laatste dag in Tsjechië. We sloten het af met nog een keer uiteten gaan. Eigenlijk hebben we geen één keer gekookt in Tsjechië, haha.

Na deze vier dagen in Tsjechië staat de pizzateller in totaal (van ons alle vier) op 6 pizza’s. Eet jij op vakantie ook zo vaak pizza? En ben jij weleens in Tsjechië geweest?
PS. Op dit moment zit ik in de auto onderweg naar Ljubljana, de hoofdstad van Slovenië. Daar blijven we twee dagen in een hotel met een groot openlucht zwembad. Erg veel zin in! Na deze twee dagen zal ik weer een blogpost schrijven!

2 gedachtes over “Roadtrip: 4 dagen Tsjechië

Plaats een reactie