Roadtrip: 6 dagen Portorož (2)

IMG_3840(2)
Veel pizza’s eten, tientallen foto’s maken van mooie uitzichten en zwemmen in de zee: dat omschrijft de vakantie die ik heb gehad. Samen met mijn ouders en broer heb ik een roadtrip gemaakt. We zijn 4 dagen in Tsjechië geweest bij het Lipno meer. Vervolgens hebben we 2 dagen de hoofdstad van Slovenië bezocht: Ljubljana. En tot slot verbleven we 6 dagen in Portorož. In deze blogpost lees je alles over de laatste drie heerlijke dagen in Slovenië!


IMG_3745(1)PicMonkey Collage6
Na een ochtend rustig opstarten (inclusief een kleurrijke fruitsalade), zijn we naar de boulevard gegaan. Daar ging ik samen met mijn broer een jet ski huren. We werden meegenomen op een boot en 2 kilometer van het strand af mochten we dan gaan jet skiën. Dit was zo leuk! Zo’n jet ski kan echt mega hard. Natuurlijk had ik de GoPro mee op de jet ski, dus dit heb ik allemaal vastgelegd. Dit zal je terugzien in het zomer sfeerfilmpje wat ik ga maken. Tot nu toe heb ik deze screenshot van ons avontuur op de jet ski.

IMG_3745(2)
PicMonkey Collage7
Het was weer een warme dag (elke dag werd het precies 1 graad warmer). Mijn vader en broer zijn een wandeling van 2 uren gaan maken door de ….. grotten. Mijn moeder en ik zijn op een terrasje gaan zitten. Wij hadden niet zoveel zin in een lange wandeling en we houden allebei niet zo van grotten. Na een lekkere smoothie en een ijskoffie, zijn we naar een uitzicht punt gewandeld. Vanaf daar kon je een klein stuk van de grottenwandelroute zien. Het zag er erg mooi uit. Daarna hebben we met z’n alleen geluncht. Vervolgens zijn we naar Strunjan gereden. Daar hebben we gezwommen in de zee. Er lag vrij veel zeewier, dat leidde uiteindelijk tot een zeewier gevecht haha.

IMG_3745(3)
PicMonkey Collage8
Dit was de laatste en tevens de warmste dag van onze vakantie. Samen met m’n vader ben ik gaan zwemmen en we namen ons roze luchtbed mee. Met z’n tweeën hebben we een tijdje rondgedobberd op het luchtbed. Totdat ik iets hoorde sissen: het luchtbed bleek lek te zijn. Dus zijn we terug naar de kant gezwommen, waar mijn vader het luchtbed opnieuw heeft opgeblazen: ‘’dan hebben we er nog 1x plezier van’’. Met die woorden in gedachten zijn we het water opnieuw ingegaan. En dat was een heel avontuur, haha. Het luchtbed ging heel snel leeg. Zie dit maar voor je: vader en dochter die eerst dobberen op een leeglopend luchtbed en vervolgens vechten om het laatste drijvende stuk. Het was echt hilarisch. Ik wist niet dat je zoveel plezier kon hebben met een luchtbed die lek is, haha.

’s Middags zijn we nog even naar het stadje Isola/Izola geweest. Dit stadje zag er erg tropisch uit. Grote bloempotten met palmbomen erin, allerlei gekleurde bloemetjes in de steegjes en een wit kiezelstrand aan het water.  In de steegjes stonden bloemen op een hele leuke manier gepresenteerd. Stenen onderin, gaas eromheen en dan de bloempot erboven (zie foto hierboven). Dat wil ik thuis namaken!

We gingen voor de laatste keer uiteten bij de boulevard en namen alle vier een pizza. De pizzateller van deze vakantie staat in totaal op 12 pizza’s. Gemiddeld hebben we dus 3 pizza’s per persoon gegeten in twee weken. Lekker, haha!

Ik ben benieuwd wat jullie van deze roadtrip reisverslagen vonden! Laat het vooral weten in de comments 🙂

2 gedachtes over “Roadtrip: 6 dagen Portorož (2)

Plaats een reactie