Young Mentality test

P1120772(@)332
Houd jij ook van testjes invullen? Ik in ieder geval wel. Op school moest ik voor filosofie een Young Mentality test doen. Aangezien ik dit een hele interessante test vond om te doen, deel ik deze graag met jullie! Lees verder om zelf ook te test te doen en mijn uitslag te lezen.

Klik hier als je de test ook wil doen.

Mijn uitslag is ‘eigenzinnige idealist’. Aangezien deze test iets zegt over jezelf, vind ik het interessant om te weten wat ermee bedoeld wordt. Ik wist niet de precieze betekenis van eigenzinnig niet, dus deze heb ik opgezocht. ‘Eigenzinnig’ betekent de gewoonte om dingen te doen zoals je zelf wilt. Dit klopt wel bij mij. Ik doe graag dingen op mijn eigen manier, dit kan met school te maken hebben of met hobby’s. De betekenis van ‘idealist’ is iemand die idealen wil bereiken of die streeft naar een betere wereld. Ook dit klopt bij mij wel. Ik heb wel een bepaald idee van hoe ik mijn toekomst zie (veel reizen, wonen in het buitenland) En ik vind het belangrijk om vegetarisch te eten, zodat ik dierenleed en milieuvervuiling bespaar. Op deze manier streef ik naar een betere wereld.

Vervolgens staat er in de uitslag het volgende: ‘’ Huisje-boompje-beestje? Jij gruwt ervan’’. Dit klopt dan weer niet helemaal. Een leuke man, lieve kinderen en een hond is juist iets wat ik later wil. Maar wel pas na mijn 30ste als ik het grootste deel van mijn bucketlist heb voltooid en al veel mooie reizen heb gemaakt. Ik wil niet zo’n standaard leven waarin je alleen maar werkt en je grootste levensdoel een gezin is.

P1130296(3)
Mensen die niet verder dan hun neus kijken vind ik inderdaad verschrikkelijk. Zulke mensen hebben vaak hun oordeel over van alles veel te snel klaar. Dat vind ik een slechte eigenschap. Als ik ervoor zou kunnen zorgen dat er wereldvrede was, zou ik dat zeker doen. In mijn eentje zal dat nooit lukken. Maar ik denk wel dat als iedereen iets doet (al is het maar iets kleins) dat de wereld er dan al een stukje beter uit zou zien.  ‘’ Je bent nieuwsgierig naar andere landen en culturen en als het aan jou ligt reis je later overal naartoe.’’ Dit klopt helemaal. Ik zou heel graag een opleiding willen doen die hiermee te maken heeft.

Ik heb soms wel een tegendraadse mening en meestal ben ik niet bang om deze te vertellen. Behalve in grotere groepen, dan vind ik het vervelend om in het middelpunt te staan. Toch maakt het mij niet veel uit wat anderen van mij vinden. Ik vind dat iedereen elkaar gewoon moet accepteren zoals ze zijn.

Ook het stukje over creativiteit klopt. Ik vind het leuk om creatief bezig te zijn op verschillende manieren. Zo maak ik graag sfeerfilmpjes van vakanties en schrijf ik over dingen die mij bezighouden. Maar ook maak ik weleens dingen met de hand zoals bijvoorbeeld een dromenvanger. Computeren vind ik soms wel zonde van mijn tijd, maar soms ook niet. Dat hangt er vanaf wat ik op internet doe. Tientallen kattenfilmpjes kijken vind ik inderdaad zonde van de tijd. Maar als ik iets nuttigs doe of interessante artikelen lees, vind ik het niet zonde.

Wat voor type ben jij? En vond je de uitslag bij jou passen?

4 gedachtes over “Young Mentality test

  1. Wat een interessante test en natuurlijk kon ik het niet laten om hem in te vullen 😉 Ik ben een erkenningzoeker en op een klein stukje na over de televisie, is het inderdaad helemaal bij mij van toepassing 🙂 Bedankt voor het delen! Xoxo

  2. Bij mij doet hij het niet en zegt hij steeds dat hij al aan het einde is. Ik heb via google gezocht maar toen stond er dat ik hem al ingevuld had… terwijl ik dat nog nooit heb gedaan! Jammer…

Plaats een reactie